27 January 2008

Γιατί οπλοφορείτε;

...
Είναι γνωστό ότι στην Αμερική οπλοφορεί περίπου ο μισός πληθυσμός, πάνω από 150 εκατομμύρια άνθρωποι. Οι λόγοι που δηλώνουν οι περισσότεροι από τους οπλοφόρους γι’ αυτή τη νόμιμη συνήθεια είναι «η προστασία του σπιτιού, της οικογένειας, του εαυτού μου…», «η μετάδοση στις επόμενες γενιές του πνεύματος της ελευθερίας και της αυτοπροστασίας» και άλλα διάφορα.

Ο δημοσιογράφος Kyle Cassidy επισκέφτηκε διάφορους ανθρώπους σε όλες τις ΗΠΑ και κατέγραψε, φωτογραφικά και φωνητικά τους οπλοφόρους Αμερικάνους. Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν σε ένα βιβλίο, το οποίο μεταφράστηκε ήδη σε διάφορες γλώσσες. Στα επόμενα αναφέρονται μερικές εικόνες και εξηγήσεις που δόθηκαν.

Ενδιαφέρον θα ήταν να ερευνηθούν με τον ίδιο τρόπο και οι λόγοι (παράνομης) οπλοφορίας στην Ελλάδα, ιδιαίτερα σε ορισμένες περιοχές. Μαγκιά, παράδοση, ανασφάλεια ή πρόθεση για εγκληματική δραστηριότητα;


Η Jennifer μένει με το σύζυγο και τον γιο της στην πολιτεία Washington: «Οπλοφορώ για λόγους ασφάλειας, μου δίνει αίσθημα ασφάλειας στο σπίτι μου».

Chris από την Pennsylvania: «Δεν το θεωρώ σημαντικό, απλά έχω ένα όπλο». Cecilia: «Μεγάλωσα στο Rappahanneck County, μια περιοχή με πολύ μεγάλα φορτηγά και μεγάλα όπλα».

Andrew και σύζυγος Valeri από την Pennsylvania: «Άρχισα με σκοποβολή όταν ήμουν 15 ετών κι από τότε διατήρησα αυτή τη συνήθεια».

Avery από το Oregon: «Αρχικά ήταν παιδικός θαυμασμός και μετά εξελίχθηκε… Μερικοί πιστεύουν ότι οι ένοπλοι είναι βίαιοι αλλά δεν είναι έτσι».

Bill και Christy από το Wisconsin: «Για να διατηρηθεί η αμερικάνικη πολιτισμική παράδοση στις επόμενες γενιές. Για να αξιοποιηθεί η δεύτερη προσθήκη του Συντάγματος και για να κληροδοτήσουμε στις επόμενες γενιές το δικαίωμα της αυτοπροστασίας».

Aaron και Brittny από την Pennsylvania: «Έμαθα σκοποβολή με τους γονείς μου στην Utah. Εδώ διατηρώ όπλα, επειδή μένουμε σε μια άγρια γειτονιά και χρησιμοποιώ τον υπόγειο. Αφού έχουν οι κακοποιοί όπλα, πρέπει να έχω κι εγώ».