15 December 2010

Όλοι μια αγαπημένη παρέα και η Χριστονύμφη έγκυος!

(Θεόδωρος Καλμούκος απο τον Εθνικό Κήρυκα, ΝΥ)

Σε συγκλονιστικές καταγγελίες κατά του Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσίου προέβη σε μακρά συνέντευξή του στον «Ε.Κ.» ο Επίσκοπος Απαμείας Βικέντιος, ο επί σαράντα χρόνια στενός συνεργάτης του κ. Παϊσίου και συνιδρυτής της Μονής Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου και των Μετοχίων της.

Μεταξύ των άλλων, αποκάλυψε ότι ο Μητροπολίτης Τυάνων Παϊσιος κακοποίησε σεξουαλικά ακόμα και τον αδελφό του, Σπύρο Μαλαματένιο, στην ηλικία των 17 ετών.

Ο «Εθνικός Κήρυξ» τηλεφώνησε στον Μητροπολίτη Παϊσιο στην οικία του στην Αθήνα, το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010, προκειμένου να του δώσει την ευκαιρία να σχολιάσει και τοποθετηθεί επί του θέματος, αλλά και επί του συνόλου της συνέντευξης του Επισκόπου Βικεντίου, πλην όμως όταν του δηλώσαμε το όνομά μας, μας έκλεισε το τηλέφωνο.

Στη μακροσκελή συνέντευξή του - η οποία ελήφθη επί μαγνητοφώνω - ζωντανά και άνευ όρων στα Κεντρικά Γραφεία του «Ε.Κ.» στη Νέα Υόρκη, ο Επίσκοπος Βικέντιος προέβη σε αποκαλύψεις για σοβαρές παρεκτροπές του πρώην ηγουμένου της Μονής Χρυσοβαλάντου Μητροπολίτη Παϊσίου με άτομα αμφοτέρων των φύλων, συμπεριλαμβανομένης και της αποσχηματισθείσας νεαρής μοναχής Χριστονύμφης.

O Επίσκοπος Βικέντιος αποκάλυψε επίσης ότι, σύμφωνα με τις πληροφορίες του, η πρώην Μοναχή είχε μείνει έγκυος, αλλά ότι δεν γνώριζε με ποιον.

Ταυτόχρονα, ο κ. Βικέντιος ζητά «συγνώμη από τα θύματα» του κ. Παϊσίου, ένα εκ των οποίων τουλάχιστον, ο Ανδρέας Γεωργίου, δρομολογεί ήδη μήνυση εναντίον της Μονής και του Πατριαρχείου, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλοι.

Ο Επίσκοπος Βικέντιος επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι «βρέθηκε όπλο στο δωμάτιο του κ. Παϊσίου από την Εξαρχία», και πως ο Παΐσιος πωλούσε τα τάματα των πιστών στο πανηγύρι, ενώ πολλά χρυσαφικά τα πήγαινε στην Ελλάδα, τα έλειωνε και τα έκανε αρχιερατικά εγκόλπια.

Ο Επίσκοπος Βικέντιος ισχυρίζεται ότι κινδυνεύει ακόμα και η ζωή του, ενώ εκτιμά ότι βάσει του Καταστατικού του Πατριαρχείου και των κανονισμών της πολιτείας που διέπουν το Νομικό Πρόσωπο της Μονής Χρυσοβαλάντου, αμφότεροι οι ηγουμενεύοντες που ορίστηκαν από το Πατριαρχείο, Μητροπολίτης Νέας Ιερσέης Ευάγγελος και Επίσκοπος Φιλομηλίου Ηλίας, θεωρούνται παράνομοι.

Εκτιμά ότι η Μονή θα οδηγηθεί σε πτώχευση λόγω οικονομικής πτώσης, ενώ χαρακτήρισε «απρεπέστατη» τη συμπεριφορά του Μητροπολίτη Νέας Ιερσέης Ευαγγέλου κατά την άφιξή του τη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου στο κατάλυμά του στο ναό του Αγίου Νεκταρίου του Μπρούκλιν, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και στη σύλληψη του κ. Ευαγγέλου από την Αστυνομία.

Μιλά για τα χρήματα που παρέδωσε η πρώην Μοναχή Χριστονύμφη στην Αστυνομία, ενώ πιστεύει ότι ανήκουν στη Μονή κι όχι στον κ. Παϊσιο.

Μιλά για το ρόλο του κ. Κωνσταντίνου Β. στην αποκάλυψη του σκανδάλου, ο οποίος είχε συμμετοχή σε ομαδικές οργιακές καταστάσεις (παρτούζες) μαζί με τον κ. Παϊσιο, καθώς και την καταγγελία του στο FBI και στην Αστυνομία.

Στη συνέχεια, παραθέτουμε μερικά αποσπάσματα της αποκαλυπτικής συνέντευξης του Επισκόπου Βικεντίου, η οποία θα δημοσιευθεί στο εβδομαδιαίο «Περιοδικό» του «Εθνικού Κήρυκα» το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 17 και 18 Δεκεμβρίου.

«Εθνικός Κήρυξ»: Θεοφιλέστατε, μπαίνω στον πειρασμό να σας ρωτήσω, εσείς ο Επίσκοπος Βικέντιος ή ο μικρός Βασίλειος Μαλαματένιος, τότε παιδί 17 ετών το 1971, είχατε καμία συμμετοχή σε τέτοιες παιδεραστικές, ομοφυλοφιλικές, σεξουαλικές, οργιακές δραστηριότητες με τον ηγούμενο ή με άλλους συμμετέχοντος και αυτού του κ. Κωνσταντίνου;

Βικέντιος: Οχι, ποτέ, ουδέποτε.

«Ε.Κ.»: Σας έκανε ποτέ ο Παϊσιος προτάσεις ή δελεάσεις ερωτικού τύπου σε σας Θεοφιλέστατε για να γίνετε ο σύντροφός του;

Βικέντιος: Αυτό θα το προσδιόριζα στις αρχές που ήλθα στην Αμερική, όταν ήμουν μικρός, το 1971.

«Ε.Κ.»: Δηλαδή τι σας είπε;

Βικέντιος: Είδα τη στάση του απέναντί μου και κάθισα και του εξήγησα ότι «εγώ σας βλέπω σαν πνευματικό πατέρα και τίποτε περισσότερο».

«Ε.Κ.»: Γιατί, τι έδειχνε η στάση του;

Βικέντιος: Κοιτάξτε, μπορείς να το διαπιστώσεις όταν ένας άνθρωπος θέλει άλλου είδους σχέσεις, το βλέπεις.

«Ε.Κ.»: Ο Παϊσιος σας το έδειχνε;

Βικέντιος: Παρόλο ότι ήμουν ανήλικος, 17 ετών παιδί, τότε μπορούσα να το διαπιστώσω αυτό το πράγμα, οπότε κάθισα και του εξηγήθηκα ότι «ήλθα στην Αμερική εδώ κοντά σας που σας γνώρισα το 1969 στα Ιεροσόλυμα σαν έναν άνθρωπο πνευματικό, που σας άκουσα σ' ένα κήρυγμα εκεί στα Ιεροσόλυμα και τρελάθηκα διότι δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους κηρύγματα», λοιπόν κι ως εκ τούτου σκέφθηκα ότι ίσως να ήθελε να με δοκιμάσει, μπορεί να ήταν παγίδα. Είχαμε διαβάσει και στα Ιεροσόλυμα ότι στήνονται διάφορες παγίδες από πνευματικούς πατέρες για να δοκιμάσουν υποτίθεται τον υποτακτικό τους.

«Ε.Κ.»: Τώρα όμως, έχοντας όλη αυτή τη γνώση και την εμπειρία για τις καταγγελίες, πάει το μυαλό του Επισκόπου Βικεντίου στο μυαλό του 17χρονου Βασιλείου Μαλαματένιου;

Βικέντιος: Απόλυτα, τώρα μάλιστα. Τώρα ναι, τώρα όμως είμαι 57 ετών, δεν είμαι 17.

«Ε.Κ.»: Έχετε έπειτα από όλα αυτά καμία αμφιβολία πλέον για τα καταγγελθέντα περί παιδεραστίας;

Βικέντιος: Τώρα υπάρχει ένα θέμα που με πονάει.

«Ε.Κ.»: Τι εννοείτε, ποιο θέμα είναι αυτό;

Βικέντιος: Τώρα αυτό το διάστημα που ήμουν στην Ελλάδα ή μάλλον που βρέθηκα για εξορία στην Ελλάδα για ένα μήνα, ότι ένα από τα θύματα είναι κι ο αδελφός μου, ο Σπύρος ο Μαλαματένιος, ένα από τα θύματα είναι κι αυτός.

«Ε.Κ.»: Τι έγινε;

Βικέντιος: Μου απεκάλυψε τα πάντα από τότε που ήλθε στην Αμερική, σε ηλικία 17, τι του είχε συμβεί. Δυστυχώς πολύ κακές εμπειρίες από σεξουαλικές παρενοχλήσεις του ηγουμένου και γι’ αυτό μας είχε εγκαταλείψει, μετά το θάνατο της μητέρας μου τoν είχα εδώ πέρα, έφυγε και εξαφανίστηκε χωρίς να ξέρω πού ήταν.

Τώρα που ήμουν στην Ελλάδα μου είπε πως ήταν στη Φλόριδα και δεν ήθελε ούτε να ξανακούσει περί Εκκλησίας και ιερωμένων, τίποτε απολύτως.

«Ε.Κ.»: Όλα αυτά τα χρόνια δεν σας είχε πει τίποτε;

Βικέντιος: Όχι, ποτέ. Τώρα μου είπε ότι ο Παϊσιος τον κακοποίησε σεξουαλικά, αλλά και μέχρι τώρα τον παρενοχλούσε.

«Ε.Κ.»: Είναι η πρώτη φορά που το αποκαλύπτετε αυτό;

Βικέντιος: Ναι, δεν το έχω πει πουθενά. Βεβαίως το έχω αναφέρει τον πνευματικό μου πατέρα.

«Ε.Κ.»: Στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο τα έχετε πει αυτά;

Βικέντιος: Όχι, απολύτως τίποτε δεν έχω πει για τον αδελφό μου, είναι η πρώτη φορά που το αποκαλύπτω.

«Ε.Κ.»: Πώς αισθανθήκατε όταν σας το απεκάλυψε αυτό ο αδελφός σας;

Βικέντιος: Καλύτερα να μην το πω διότι είμαι ιερωμένος. Ίσως, αν ήμουν κοσμικός, να σκεπτόμουν πάρα πολύ διαφορετικά.

«Ε.Κ.»: Τι εννοείτε;

Βικέντιος: Αυτό που εννοεί ο καθένας, όταν φτάνεις στο σημείο να βλέπεις ότι είναι κακοποιημένο και ένα άτομο της οικογένειάς σου, ο μοναδικός που έχω είναι ο αδελφός μου.

«Ε.Κ.»: Πόσο χρονών είναι;

Βικέντιος: Αυτή τη στιγμή είναι 50 κι όμως έχει ψυχολογικά προβλήματα. Δεν νυμφεύθηκε, είναι στην Ελλάδα μόνος, έρημος. Κάθε φορά που πήγαινε να φτιάξει τη ζωή του, όλα αυτά έμπαιναν μπροστά, έπαιρνε χάπια για ψυχολογικά τραύματα που έχει. Μου συνέστησε και πήγα και είδα τον ψυχολόγο του για να τον πιστέψω, και κάθισε ο γιατρός και μου τα εξιστόρησε ότι όντως «τα πράγματα είναι έτσι όπως σας τα εξιστόρησε ο αδελφός σας».

«Ε.Κ.»: Δεν είχατε υποψιαστεί τίποτε;

Βικέντιος: Δεν μου είπε ποτέ το παραμικρό ότι μου συμβαίνει αυτό κι αυτό με τον Παϊσιο. Αυτά βεβαίως είχαν συμβεί στη διετία του 1979 με 1980, τότε που ήλθε ο αδελφός μου στην Αμερική 17 ετών.

«Ε.Κ.»: Έχετε κάποια αμφιβολία πλέον για τον Παΐσιο;

Βικέντιος: Αν λάβω υπ’ όψη μου το θέμα του αδελφού μου, όχι. Δεν είχε λόγους να μου πει ψέματα, κι όταν μου το πιστοποίησε αυτό κι ο ψυχολόγος του μου είπε ότι έχει πάρει και αυτά τα φάρμακα και μου εξήγησε πώς αισθάνονται μετά αυτά τα παιδιά τα κακοποιημένα. Του είχε πει ο Παΐσιος του αδελφού μου, πως «αν αποκαλύψεις αυτό που συμβαίνει μεταξύ μας, έχουν τελειώσει και οι σχέσεις μας με τον Βικέντιο».

Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο του 2009 ένας σημερινός επιχειρηματίας ονόματι Κων/νος Β., ο οποίος διέμενε επί 13 χρόνια στη Μονή, αποκάλυψε, όπως μας είπε, στον Επίσκοπο Βικέντιο ομαδικές σεξουαλικές συνευρέσεις στο δωμάτιο του Μητροπολίτη Παϊσίου στον τρίτο όροφο. Ιδού η διήγηση του κ. Βικεντίου:

«Ε.Κ.»: Τα πρόσωπα τα οποία κατονόμασε ο καταγγείλας κ. Κων/νος B. ότι συμμετείχαν στις ομαδικές σεξουαλικές δραστηριότητες, είναι γνωστά σας;

Βικέντιος: Ασφαλώς.

«Ε.Κ.»: Είναι ενορίτες σας;

Βικέντιος: Κανείς από τον Αγιο Νεκτάριο, ήταν από την Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου. Ανθρωποι τους οποίους γνωρίζω, που έχουν μεγαλώσει στην εκκλησία, αγόρια και κορίτσια.

«Ε.Κ.»: Σας είπε ο καταγγείλας κ. Κων/νος Β. για την Μοναχή Χριστονύμφη;

Βικέντιος: Ασφαλώς και μου είπε.

«Ε.Κ.»: Τι σας είπε;

Βικέντιος: Μου είπε για τις σχέσεις της με τον καθηγούμενο και μ' εκείνον.

«Ε.Κ.»: Τι είδους σχέσεις;

Βικέντιος: Σεξουαλικές σχέσεις με τον καθηγούμενο και τον ίδιον.

«Ε.Κ.»: Δηλαδή τρεις μαζί;

Βικέντιος: Κατά τα λεγόμενά του, ασφαλώς.

«Ε.Κ.»: Την αντιμετωπίσατε ποτέ τη Χριστονύμφη; Της είπατε τι πράγματα είναι αυτά;

Βικέντιος: Βεβαίως. Μετά την καταγγελία, επειδή ήταν το πανηγύρι της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, όταν τα ανακοίνωσα στον ηγούμενο, την φώναξα και της είπα ότι ήλθε ο Κωνσταντίνος ο οποίος διέμενε επί χρόνια στο Μοναστήρι και μου είπε πάρα πολλά πράγματα μεταξύ εσού και εκείνου και του ηγουμένου, τι έχεις να πεις πάνω σ' αυτά; Της είπα ακόμα «πόσες φορές όλα αυτά τα χρόνια δεν σε ρώτησα μήπως έλθει κάποιος επισκέπτης και θελήσει κάτι ύποπτο από σένα να με ενημερώσεις εμένα προσωπικά;»

«Ε.Κ.»: Πώς αντέδρασε η Χριστονύμφη όταν της είπατε αυτά;

Βικέντιος: Με δάκρυα στους οφθαλμούς, χωρίς να μου πει ναι ή όχι.

«Ε.Κ.»: Τι καταλάβατε εσείς;

Βικέντιος: Κατάλαβα ότι κάτι συμβαίνει οπωσδήποτε, δηλαδή δεν νομίζω ότι έχει και την πείρα να υποκριθεί η κοπέλα αυτή, την οποία γνωρίζω από τα 14ης χρόνια που ήλθε στο Μοναστήρι.

«Ε.Κ.»: Πώς σχολιάζετε τον αποσχηματισμό της Χριστονύμφης;

Βικέντιος: Ηταν επόμενο. Περίμενα ότι έπειτα από όλα αυτά που έχουν αποκαλυφθεί ότι αυτό το κορίτσι πλέον ελευθερώθηκε, δεν έχει πλέον την απειλή που είχε. Οπωσδήποτε θα ήλθε στον εαυτό της και θα είπε είναι δυνατόν να είμαι καλόγρια και να φτάνω σήμερα σ’ αυτό το σημείο;

«Ε.Κ.»: Είχε μείνει έγκυος;

Βικέντιος: Το άκουσα, αλλά η ίδια δεν μου το είπε ποτέ.

«Ε.Κ.»: Από πού το ακούσατε;

Βικέντιος: Από τον ίδιον τον καταγγέλλοντα τον κ. Κωνσταντίνο, ο οποίος μου είπε ότι η Μοναχή ήταν έγκυος και είχε κάνει έκτρωση. Και του είπα πώς το ξέρεις εσύ αυτό το πράγμα, πώς μπορείς να το πιστοποιήσεις ότι είναι αλήθεια και μου απάντησε «έχω στοιχεία».

«Ε.Κ.»: Σε ποια ηλικία ήταν έγκυος;

Βικέντιος: Δεν ξέρω, δεν μου το είπε αυτό;

«Ε.Κ.»: Με ποιον έμεινε έγκυος;

Βικέντιος: Ούτε αυτό το ξέρω.

«Ε.Κ.»: Τι έγινε με τον αδελφό της Χριστονύμφης, τον Νεκτάριο που είχε έλθει στη Μονή σας να γίνει Μοναχός;

Βικέντιος: Ενα διάστημα, τότε που είχε έλθει κι εκείνη, ήλθε κι αυτό το παιδί φορώντας ένα αντερί (εσώρασο). Πολλές φορές έμενε, πολλές φορές έφευγε, πήγαινε στο σπίτι του κι ερχόταν το Σαββατοκύριακο με τον πατέρα του.

«Ε.Κ.»: Πόσο χρονών ήταν;

Βικέντιος: Ανήλικο, δηλαδή είναι ένα χρόνο μεγαλύτερος από τη Χριστονύμφη. Αν η Χριστονύμφη ήταν 14 ετών, αυτός ήταν 15. Βεβαίως τον είχα δει πολλές φορές να ανεβαίνει στον τρίτο όροφο.

«Ε.Κ.»: Στο δωμάτιο του Παϊσίου;

Βικέντιος: Ναι, ειδικά τα Σάββατα μετά τον εσπερινό και τηλεφωνούσα στον Παϊσιο και τον ρωτούσα «ο Νεκτάριος ανεβαίνει επάνω, για ποιο λόγο έρχεται;» και μου απαντούσε «για εξομολόγηση». Του έλεγα δεν θα μπορούσε η εξομολόγηση να γίνει κάτω στο παρεκκλήσι που έχομε, πρέπει να γίνει στο δωμάτιό σας; Κι εκείνος μου απαντούσε «γιατί είσαι τύραννος, γιατί με τυραννάς, δεν μπορώ να εξομολογήσω στο δωμάτιό μου, αμφιβάλλεις δι' εμέ»;

«Ε.Κ.»: Γιατί το λέγατε; Είχατε υποψίες;

Βικέντιος: Κοιτάξτε, να βλέπεις ένα παιδάκι ανήλικο να ανεβαίνει στο δωμάτιο του ηγουμένου στις 10 η ώρα το βράδυ να πάει για εξομολόγηση, όταν υπάρχει εκκλησία μέσα στο Μοναστήρι και μπορεί να εξομολογηθεί εκεί μέσα;

«Ε.Κ.»: Γιατί έφυγε ο Νεκτάριος;

Βικέντιος: Δεν ξέρω, άκουσα για σεξουαλική παρενόχληση.

«Ε.Κ.»: Από πού το ακούσατε;

Βικέντιος: Νομίζω ότι ο πατέρας του το είπε αλλού και μου το είπαν, διότι εγώ δεν έχω μιλήσει καθόλου με τον πατέρα του παιδιού.

«Ε.Κ.»: Αληθεύει η πληροφορία ότι έπαιρνε ο Παϊσιος στα ταξίδια την Χριστονύμφη στην Ελλάδα, ότι διέμεναν μαζί στο διαμέρισμά σας στην Αθήνα;

Βικέντιος: Και βέβαια αληθεύει. Ακόμα και στο τελευταίο ταξίδι του στην Ελλάδα, όταν επέστρεψα εγώ και αναχώρησε εκείνος στις 30 Αυγούστου για την Ελλάδα, μου έστειλε μήνυμα να στείλω στην Ελλάδα την αδελφή Χριστονύμφη. Το μήνυμα μού το έστειλε με την μακαρίτισσα αδελφή Χριστοδούλη που είχε επιστρέψει από την Ελλάδα και αμέσως της είπα «να του πείτε χαιρετίσματα», επειδή ήδη δεν μου μιλούσε λόγω της συνεντεύξεώς μου, κι αν θέλει κάτι ας μου τηλεφωνήσει ο ίδιος, και εφόσον είμαι αναπληρωτής ηγούμενος δεν επιτρέπω κάτι τέτοιο.

«Ε.Κ.»: Τι την ήθελε την Χριστονύμφη εκεί;

Βικέντιος: Μου είπαν ότι την ήθελε για να οδηγεί το αυτοκίνητό του και να πάνε στην Κυλλήνη όπου πήγαινε κάθε καλοκαίρι για να κάνει θερμά μπάνια και εισπνοές.

«Ε.Κ.»: Αληθεύει ότι κληρικοί της Εκκλησίας της Ελλάδος είχαν ενημερώσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο για τη συνοδεία της Μοναχής στην Ελλάδα;

Βικέντιος: Αληθεύει, διότι είχαν μιλήσει και σε μένα αυτοί οι κληρικοί ότι η εικόνα αυτή κάθε άλλο παρά καλή είναι για έναν ηγούμενο μιας Πατριαρχικής Μονής. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά να υπάρχουν και έξοδοι σε διάφορα εστιατόρια με τον ηγούμενο και να παρίσταται και η Μοναχή. Ήταν κάτι για το οποίο είχαμε έλθει σε σύγκρουση αρκετές φορές, ότι δεν ενδείκνυται.

Έχω θεολογικήν άποψιν επί του ζητήματος: Ο σατανάς τα κάνει όλα για να συκοφαντήσει τους λαμπρούς υπηρέτες του κυρίου, οι οποίοι επελέγησαν για την "πνευματική" τους θέση (καλά, λέμε και καμιά σαχλαμάρα!) από το άγιον ψέμα, άρα αποκλείεται να είναι σεξουαλικά ανώμαλοι οι "πατέρες" (μακριά από μας, βεβαίως!) Η μόνη σωστή και ανεπηρέαστη από το σατανά φαίνεται να είναι η Χριστονύμφη που έκανε ό,τι η φύση της προβλέπει...
Πάντως, εγώ χαίρομαι που προσεύχονται υπέρ ημών και για τη σωτηρία μας (;) τόσο λαμπροί χριστιανοί!