13 November 2007

Παραλίγο να έρθουν στα χέρια...

για τη σωστή εκδοχή της θρησκείας της αγάπης


Στη γιορτή Allerheiligen (=Αγίων Πάντων) που γιορτάζεται στην καθολική εκκλησία την πρώτη Νοεμβρίου, κάλεσε ο (καθολικός) ιερέας του (καθολικού) ναού των Ουρσουλίνων (Ursulinenkirche, φωτο δεξιά) στο κέντρο της αυστριακής πόλης Linz της Αυστρίας, έναν ευαγγελικό ιερέα για να μιλήσει για τη σημασία των αγίων στη χριστιανική πίστη! Ο συγκεκριμένος ναός χρησιμοποιείται επίσης συχνά ως χώρος διαλέξεων και μουσικών συναυλιών.

Καθένας γνωρίζει από τα σχολικά χρόνια ότι η ευαγγελική εκκλησία δεν αναγνωρίζει αγίους ως διαμεσολαβητές μεταξύ πιστών και του θεού και, στην καλύτερη περίπτωση, τους θεωρεί «καλούς χριστιανούς», ίσως καλύτερους από πολλούς άλλους, αλλά τίποτα παραπάνω. Αυτός είναι και ο λόγος που παραξενεύτηκαν πολλοί για τη συγκεκριμένη πρόσκληση και μαζί με αυτούς ήταν και ο συγγραφέας του συγκεκριμένου σχολίου στο γερμανόφωνο www.kreuz.net, Christopher Gillibrand, Βρετανός εκ γενετής, εργαζόμενος στις Βρυξέλες, επισκέπτης στο Linz και προσήλυτος στο καθολικό δόγμα από το αγγλικανικό που ανήκε εκ νηπιοβαπτισμού. Είναι γνωστό ότι οι αποστάτες από μια θρησκεία ή ένα δόγμα και νεοφώτιστοι σε άλλο, είναι από τους πιο φανατικούς, γιατί πρέπει κάτι να αποδείξουν…

Έτσι ακούει ο Gillibrand με φρίκη τον ευαγγελικό ιερέα να ομιλεί για τους αγίους της (νέας) εκκλησίας του. Και δεν είχε άδικο, γιατί ο Ευαγγελικός άρχισε να τους «καταχειριάζει» που έλεγε και ο μακαρίτης ο Γιαννόπουλος, να εξηγεί ότι οι άγιοι καθιερώθηκαν κατά τον Μεσαίωνα και δεν υπήρχαν στην πρώιμη εκκλησία και η αποδοχή τους αποτελεί μια παρασπονδία της χριστιανικής πίστης, γιατί δεν αναφέρεται κάτι σχετικό στα ευαγγέλια κτλ. κτλ.

Βέβαια, λέω εγώ τώρα, η επίσημη ενιαία χριστιανική, καθολική και ευαγγελική εκκλησία, η αναγνωρισμένη ως μοναδική και αποκλειστική από τους Ρωμαίους στρατηγούς, μόνο το Μεσαίωνα υφίσταται, πολύ περισσότερο η έναρξη του Μεσαίωνα συμπίπτει με την επιβολή του χριστιανισμού ως μοναδικής θρησκείας στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Οι προγενέστεροι καλοί χριστιανοί ανακηρύχθηκαν εκ των υστέρων, αναδρομικά ως άγιοι, επειδή η εκκλησία διαπίστωσε στην πορεία ότι χρειαζόταν αντίβαρο προς τους πολλούς θεούς και ημίθεους των εθνικών θρησκειών.

Το θέμα είναι ότι ο κάτοχος της ορθής πίστης, Βρετανός Gillibrand, δεν καταλάβαινε από τέτοιες ιστορικές λεπτομέρειες και, όταν οι δύο ιερείς κάθισαν δίπλα δίπλα για να πουν κάποια ευχή, άρχισε να φωτογραφίζει στο ναό για να συνοδέψει την καταγγελία του με φωτογραφικό υλικό. Η πρώτη φωτογραφία πέτυχε, γιατί οι παρευρισκόμενοι δεν φαντάστηκαν ότι o (κυριολεκτικά) διαμαρτυρόμενος καθολικός θα έβγαζε από την τσέπη φωτογραφική μηχανή, αλλά στην προσπάθειά του για δεύτερη φωτογραφία, όταν οι δύο ιερείς κάθονταν δίπλα, τον έπιασαν και τον έβγαλαν σηκωτό από το ναό. Εκεί πρόλαβε, όπως γράφει ο ίδιος, να φωνάξει πίσω του «Είναι ντροπή να διδάσκονται αιρετικές απόψεις σε μια καθολική εκκλησία, να πάει να τα πει αυτά σε μια εκκλησία του Λούθηρου ο αιρετικός».

Αριστερά ο ευαγγελικός ιερέας αναπτύσσει τις απόψεις του, δεξιά η κουνημένη φωτογραφία την
ώρα που άρπαξαν τον (κυριολεκτικά) διαμαρτυρόμενο, αλλά καθολικό πιστό και τον απέβαλαν.

Τα τελευταία λόγια του δεν είναι σίγουρος ο Gillibrand ότι ακούστηκαν από τους πιστούς, αφενός επειδή οι χειροδύναμοι επίτροποι του ναού τον είχαν βγάλει ήδη στο πεζοδρόμιο, αφετέρου επειδή, υποθέτει ο ίδιος, οι λίγοι υπερήλικες πιστοί που παρακολουθούσαν, μάλλον δεν άκουγαν καλά τι έλεγε ο ευαγγελικός ιερέας, γι’ αυτό και δεν διαμαρτυρήθηκαν.

Εγώ θα έλεγα, σε επόμενη φάση να κληθεί κι ένας ορθόδοξος να τους δείξει δυναμικά τι σημαίνει ορθοδοξία, δεδομένου ότι στη θρησκεία της «αγάπης» χειρότερος εχθρός είναι ο ομόθρησκός σου, οι άλλοι δεν παίζουν ρόλο γιατί δεν διεκδικούν και τίποτα. Να σημειώσω ακόμα ότι το www.kreuz.net είναι ένα απέραντο περιβόλι με τέτοιες ιστορίες «αγάπης»...(Στέλιος Φραγκόπουλος, Stelios Frangopoulos)


.