Στο βιβλίο του De Opificio Dei (Το έργο του θεού) αναπτύσσει ο χριστιανός καθεστωτικός συγγραφέας Λακτάντιος, ο οποίος πέθανε περί το έτος 320 μ.Χ., πόσο άστοχοι ήταν ο φιλόσοφος Επίκουρος και οι μαθητές του. Διαβάζουμε λοιπόν τις απόψεις του και συγκρίνουμε με αυτά που θεωρούνται σήμερα κεκτημένα της επιστημονικής γνώσης:
«Παραξενεύομαι για την έλλειψη κατανόησης των μαθητών του Επίκουρου, οι οποίοι απορρίπτουν τη θεϊκή δημιουργία της φύσης και ισχυρίζονται ότι η φύση προέκυψε χωρίς καμία έμπνευση και υπάρχει χωρίς καμία πρόνοια. Υποστηρίζουν δηλαδή ότι η αρχή του κόσμου στηρίζεται σε σταθερά, άτμητα σωματίδια (άτομα), από των οποίων την τυχαία σύζευξη δημιουργούνται όλα...»
Δεν ήταν στα καλά τους αυτοί οι Επικούρειοι, να διαδίδουν ότι ο κόσμος (το σύμπαν) αποτελείται από άτομα...
Για να αντιδικεί δε ο Λακτάντιος με τους Επικούρειους τον 4ο αιώνα μ.Χ., δείχνει πόση διάδοση είχαν ακόμα οι επικούρειες ιδέες και γι' αυτό -όπως συνέβη πράγματι- έπρεπε να καταπιεστούν... Στα τέλη του 19ου αιώνα, μετά από 10 και πλέον χαμένους αιώνες, διαπίστωνε ο Νίτσε ότι: «Η επιστήμη έχει βαλθεί να επιβεβαιώσει τον Επίκουρο!» Γι' αυτό, κατάρα στο Διαφωτισμό (Χριστόδουλος), κατάρα στην επιστήμη (οι παπάδες γενικώς)... Καλά, τον Επίκουρο τον έχουν καταραστεί από την πρώτη στιγμή κιόλας που έμαθαν για την ύπαρξή του...
Για να αντιδικεί δε ο Λακτάντιος με τους Επικούρειους τον 4ο αιώνα μ.Χ., δείχνει πόση διάδοση είχαν ακόμα οι επικούρειες ιδέες και γι' αυτό -όπως συνέβη πράγματι- έπρεπε να καταπιεστούν... Στα τέλη του 19ου αιώνα, μετά από 10 και πλέον χαμένους αιώνες, διαπίστωνε ο Νίτσε ότι: «Η επιστήμη έχει βαλθεί να επιβεβαιώσει τον Επίκουρο!» Γι' αυτό, κατάρα στο Διαφωτισμό (Χριστόδουλος), κατάρα στην επιστήμη (οι παπάδες γενικώς)... Καλά, τον Επίκουρο τον έχουν καταραστεί από την πρώτη στιγμή κιόλας που έμαθαν για την ύπαρξή του...