Μετά τα αρχικά επεισόδια στη Λυρική Σκηνή, δόθηκε συνέχεια με διαμαρτυρίες, φραστικές παρεμβάσεις, γραπτές αναοινώσεις κτλ. Το ερώτημα είναι, ποιος νομιμοποιείται να διαμαρτυρηθεί για μία στραβή ή απορριπτέα παράσταση; Οι θεατές σίγουρα, αφού πλήρωσαν και από την κρίση τους -χειροκρότημα, αδιαφορία ή γιουχάισμα- αξιολογείται, μεταξύ άλλων, το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Οι μουσικοί της ορχήστρας που συμμετέχουν, νομιμοποιούνται; Αν ναι, μπορούν να διαμαρτυρηθούν και οι τεχνικοί, οι καθαρίστριες, το διοικητικό προσωπικό κτλ.; Ως θεατές που πλήρωσαν εισιτήριο, μπορούν οπωσδήποτε να εκφέρουν άποψη, αλλά με την εκάστοτε επαγγελματική ιδιότητά τους όχι, γιατί και σ' αυτούς στηρίζεται η παράσταση...
Με επιστολή που απέστειλαν στον πρόεδρο της ΕΛΣ δεκατρείς μη-κυβερνητικές οργανώσεις εκφράζουν την οργή τους για το κείμενο που διένειμαν μέλη της ορχήστρας της Λυρικής Σκηνής για ένα ομοφυλοφιλικό φιλί στη γαλλική παραγωγή της όπερας του Ντβόρζακ «Ρούσαλκα».
Στην επιστολή που απευθύνεται προς τον Οδυσσέα Κυριακόπουλο, οι ομοφυλοφιλικές οργανώσεις κάνουν λόγο για υπέρβαση καθήκοντος εκ μέρους τη διανομή του κειμένου εκ μέρους της ορχήστρας της ΕΛΣ και τονίζουν πως «κυρίως ήταν ακραία πράξη λογοκρισίας».
«Με μεγάλη θλίψη και μεγαλύτερo θυμό βλέπουμε ότι στην ελληνική επικράτεια και δη στο θέατρό σας επιτρέπονται πρακτικές Ταλιμπάν εναντίον στην ελευθερία της Τέχνης» σημειώνουν με έμφαση και θέτουν τα εξής ερωτήματα:
«Με ποια επαγγελματική αρμοδιότητα παρεμβαίνει το ΔΣ μιας ορχήστρας στη σκηνοθετική ερμηνεία της σκηνοθέτιδας;
»Ποιος τους επιτρέπει να μοιράζουν φυλλάδια προσβλητικού περιεχομένου εναντίον συντελεστών που φιλοξενείτε από το εξωτερικό και εναντίον άλλων πολιτών;
»Ποιος τους επιτρέπει να εκβιάζουν να μην κάνουν την εργασία για την οποία πληρώνονται από τους φορολογούμενους πολίτες μεταξύ αυτών και γκέι και λεσβιών– αποκαλώντας ένα φιλί "ακραία σκηνή"».
Τέλος, υπενθυμίζουν πως ο σεξουαλικός προσανατολισμός όχι μόνο δεν είναι ακραίος αλλά προστατεύεται από μια σειρά νόμων, τόσο στη χώρα μας όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Το κείμενο υπογράφουν: η Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας (ΟΛΚΕ), Ελεύθεροι Πολίτες Ενάντια Στην Ομοφοβία, Σύνθεση Ενημέρωση Ευαισθητοποίηση για το HIV/AIDS, Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι, Περιοδικό 10%, Περιοδικό Screw, City Uncovered, ΑΝΤΙΓΟΝΗ-Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, Be Positive-εθελοντισμός για θέματα φύλου ισότητας και διακρίσεων, www.gayhellas.gr, Πρωτοβουλία Νέων ΟΛΚΕ, Athens Pride.
Στην προκήρυξη που μοίραζαν την Παρασκευή, στην είσοδο του θεάτρου «Ολύμπια», στους εισερχομένους για την πρεμιέρα της όπερας, μέλη της Ορχήστρας της Λυρικής Ανέφεραν μεταξύ άλλων: «Όπως θα διαπιστώσετε παρακολουθώντας την παράσταση, η συγκεκριμένη σκηνοθετική απόδοση εκτός του ότι αλλοιώνει το libretto προσδίδει στον κεντρικό ήρωα του έργου ομοφυλοφιλικές τάσεις με ακραίες σκηνές, κάτι για το οποίο διαμαρτυρηθήκαμε εγγράφως στη Διοίκηση της Λυρικής». Το κείμενο κατέληγε με τη φράση «με έντονο προβληματισμό...» Πάντως, ορισμένα μέλη της ορχήστρας διαχώρισαν τη θέση τους από το κείμενο αυτό.
Τα Νέα περιγράφουν όσα συνέβησαν μετά την ολοκλήρωση της παράστασης: Το φινάλε έγινε αρχικά δεκτό με θερμό χειροκρότημα από το κοινό. Στη συνέχεια ωστόσο το κοινό διχάστηκε. Από τους εξώστες άρχισαν, σιγά-σιγά, να αναδύονται αποδοκιμασίες: «Ουου», «Αίσχος»... Που επεκτάθηκαν και προς την πλατεία και δυνάμωσαν όταν άρχισαν οι ατομικοί χαιρετισμοί των καλλιτεχνών, οι οποίοι έγιναν δεκτοί με κραξίματα που προσπαθούσαν να επιβληθούν στα χειροκροτήματα και στα «μπράβο».
Το ίδιο συνέβη και με τον Τσέχο μαέστρο Γιάροσλαφ Κίζλινγκ. Η σκηνοθέτις Μαριόν Βασερμάν με νεύμα ζήτησε να μιλήσει. «Θέλω επίσημα να ευχαριστήσω...» πρόλαβε να πει στα γαλλικά και σε μία έκρηξη αγένειας τα γιουχαΐσματα τής απαγόρευσαν να συνεχίσει... Την ώρα που κάποιος από το κοινό, όρθιος, φώναζε: «Αυτή η ορχήστρα να πάει να παίξει στην Τεχεράνη!».
Το Σάββατο, στη δεύτερη παράσταση, οργανώθηκε διαμαρτυρία από μέλη της ΟΛΚΕ και το ιντερνετικό www.10percent.gr, που θέλησαν να καταγγείλουν ως «ομοφοβική» την κίνηση των μουσικών της ΕΛΣ.
Κάποιοι μουσικοί, από το πιτ, τους προπηλάκισαν και τους πήραν τη σημαία του ουράνιου τόξου. Τελικά, αφού αναγνώστηκε το κείμενο διαμαρτυρίας, αποχώρησαν τα μέλη της ΟΛΚΕ από την αίθουσα και άρχισε η παράσταση, που κύλησε κανονικά, όπως και η κυριακάτικη.
(Newsroom ΔΟΛ, 10/3/2009)