... ...
Ο θόρυβος γύρω από την αιρετική παράσταση του Χ. Νόιενφελς στο Βερολίνο στρέφει εκ νέου την προσοχή στο ζήτημα της ελευθερίας του καλλιτέχνη. Πρόκληση για την πρόκληση ή προσπάθεια διαλόγου με τις κοινωνικές εξελίξεις;
Ο θόρυβος γύρω από την αιρετική παράσταση του Χ. Νόιενφελς στο Βερολίνο στρέφει εκ νέου την προσοχή στο ζήτημα της ελευθερίας του καλλιτέχνη. Πρόκληση για την πρόκληση ή προσπάθεια διαλόγου με τις κοινωνικές εξελίξεις;
Παρ' ότι το 2006 δεν έχει ακόμη εκπνεύσει, άφοβα θα μπορούσε να διακινδυνεύσει κάποιος την πρόβλεψη ότι η πρόσφατη ιστορία της ματαίωσης του «Ιδομενέα» στην αιρετική εκδοχή του σκηνοθέτη Χανς Νόιενφελς από την Deutsche Oper του Βερολίνου αποτελεί την πλέον θορυβώδη «συμβολή» στην εφετινή παγκόσμια επέτειο των 250 χρόνων από τη γέννηση του Μότσαρτ.
Και πραγματικά: λίγες ημέρες μετά την απόφαση και αφού η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου περισσότερες από μία φορές, ο διευθυντής της Volksoper της Βιέννης -παραδοσιακής «αντιπάλου» της γερμανικής πρωτεύουσας ως προς τα καλλιτεχνικά- δήλωσε ότι, αν η Deutsche Oper επιμείνει στη ματαίωση, το δικό του θέατρο είναι έτοιμο να φιλοξενήσει την επίμαχη παραγωγή, εξαργυρώνοντας βεβαίως σε εισιτήρια την άνευ προηγουμένου δημοσιότητα την οποία γνώρισε η υπόθεση ( πλήρες κείμενο>>>).
Και πραγματικά: λίγες ημέρες μετά την απόφαση και αφού η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου περισσότερες από μία φορές, ο διευθυντής της Volksoper της Βιέννης -παραδοσιακής «αντιπάλου» της γερμανικής πρωτεύουσας ως προς τα καλλιτεχνικά- δήλωσε ότι, αν η Deutsche Oper επιμείνει στη ματαίωση, το δικό του θέατρο είναι έτοιμο να φιλοξενήσει την επίμαχη παραγωγή, εξαργυρώνοντας βεβαίως σε εισιτήρια την άνευ προηγουμένου δημοσιότητα την οποία γνώρισε η υπόθεση ( πλήρες κείμενο>>>).
(Το ΒΗΜΑ, 08/10/2006)
Σχετικές δημοσιεύσεις εδώ κι εδώ, για τη ζωή και το έργο του Μότσαρτ βλέπε εδώ.