Ευλογια αυτοκινητων για καλες εισπραξεις
«Ο Θεός από αγάπη για τον άνθρωπο δημιούργησε έναν όμορφο κόσμο, μέσα στον οποίο ζούμε. Δυστυχώς ο άνθρωπος δε σεβάστηκε το έργο αυτό και το κατέστρεψε σιγά σιγά. Ολοι έχουμε ευθύνη γι’ αυτό και οφείλουμε να υπηρετούμε το έργο του, προστατεύοντας το περιβάλλον... Ο καθένας μας χωριστά και όλοι μαζί πρέπει να προστατεύουμε το περιβάλλον γιατί είναι έργο του Θεού». Στο βιβλίο θρησκευτικών της Ε΄ δημοτικού, η οικολογική συνείδηση των 10χρονων περνά μέσα... από την κατήχηση. Το μόνο ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι το «του» δε γράφεται πλέον με κεφαλαίο. Κατά τα άλλα η εικόνα είναι απογοητευτική.
Στο βιβλίο φυσικής της ίδιας τάξης διαπιστώνουμε ότι οι θρησκευτικοί μύθοι βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ακόμη και σε αμιγώς επιστημονικά πεδία. Στο κεφάλαιο «Ήχος» και ειδικότερα στις ιδιότητές του αναφέρεται ο μύθος της καταστροφής των τειχών της Ιεριχούς από τις σάλπιγγες του Ιησού του Ναυή.
Τα τελευταία χρόνια μετά την επανεκλογή Μπους στις ΗΠΑ παρακολουθήσαμε μία σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ υποστηρικτών της θεωρίας της εξέλιξης και θρησκευόμενων οπαδών της θεωρίας του «έξυπνου σχεδιασμού» (intelligent design), που υποστηρίζει πως μία ανώτερη δύναμη δημιούργησε τον κόσμο. Η διαμάχη ηχεί παρωχημένη στα δικά μας, ευρωπαϊκά, αυτιά γιατί κανένα επιστημονικό εγχειρίδιο δε θα μπορούσε να περιέχει σήμερα τέτοιου είδους ερμηνείες για την προέλευση και την εξέλιξη του σύμπαντος.
Στην Ελλάδα του 2008 όμως η οπισθοδρόμηση καλά κρατεί. Ειδικά στα σχολεία, όπου τα παιδιά διδάσκονται παράλληλα με το Big Bang, τη δημιουργία της πλάσης Του ή... του, τέλος πάντων. Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα με βάση την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη μη παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών από μαθητές με μια απλή δήλωση -«χωρίς αιτιολογία»- να προστατεύσουν μόνοι τους τα παιδιά τους από τον σκοταδισμό. Κανονικά όμως αυτό δεν θα έπρεπε να είναι έργο της Πολιτείας;
Σε πρόσφατη ημερίδα της Ιεράς Μητρόπολης Σάμου, Ικαρίας και Κορσέων για τα νέα σχολικά βιβλία των Θρησκευτικών, επισημάνθηκε ότι «ανατρέπουν ιδεολογικά τις βάσεις και κατευθύνσεις της μακροχρόνιας και δοκιμασμένης Ορθόδοξης Χριστιανικής Αγωγής. Καταργούν ή μειώνουν τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος και το μεταβάλλουν βαθμηδόν σε ουδέτερη θρησκειολογία. Ικανοποιούν εσπευσμένα και αδικαιολόγητα τα αιτήματα της παγκοσμιοποίησης και της πολυπολιτισμικότητας και οδηγούν, όπως επισημάνθηκε για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, σε γενοκτονία της μνήμης, εθνικής και θρησκευτικής. Προτείνεται να ξεκαθαρίσουν η κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, αν συμφωνούν με αυτό το πλαίσιο παιδείας και προς ποια κατεύθυνση θα χαράξουν τη γραμμή πλεύσεως».
Όσο η Εκκλησία θεωρεί ότι έχει λόγο σε θέματα εγχειριδίων και εκβιάζει κόμματα και πολιτικούς με... αφορισμό, η αναβάθμιση της μέσης εκπαίδευσης, στην οποία τόση έμφαση δίνουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, θα παραμένει όνειρο καλοκαιρινής νύχτας για την Ελλάδα.
Στο βιβλίο φυσικής της ίδιας τάξης διαπιστώνουμε ότι οι θρησκευτικοί μύθοι βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ακόμη και σε αμιγώς επιστημονικά πεδία. Στο κεφάλαιο «Ήχος» και ειδικότερα στις ιδιότητές του αναφέρεται ο μύθος της καταστροφής των τειχών της Ιεριχούς από τις σάλπιγγες του Ιησού του Ναυή.
Τα τελευταία χρόνια μετά την επανεκλογή Μπους στις ΗΠΑ παρακολουθήσαμε μία σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ υποστηρικτών της θεωρίας της εξέλιξης και θρησκευόμενων οπαδών της θεωρίας του «έξυπνου σχεδιασμού» (intelligent design), που υποστηρίζει πως μία ανώτερη δύναμη δημιούργησε τον κόσμο. Η διαμάχη ηχεί παρωχημένη στα δικά μας, ευρωπαϊκά, αυτιά γιατί κανένα επιστημονικό εγχειρίδιο δε θα μπορούσε να περιέχει σήμερα τέτοιου είδους ερμηνείες για την προέλευση και την εξέλιξη του σύμπαντος.
Στην Ελλάδα του 2008 όμως η οπισθοδρόμηση καλά κρατεί. Ειδικά στα σχολεία, όπου τα παιδιά διδάσκονται παράλληλα με το Big Bang, τη δημιουργία της πλάσης Του ή... του, τέλος πάντων. Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα με βάση την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη μη παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών από μαθητές με μια απλή δήλωση -«χωρίς αιτιολογία»- να προστατεύσουν μόνοι τους τα παιδιά τους από τον σκοταδισμό. Κανονικά όμως αυτό δεν θα έπρεπε να είναι έργο της Πολιτείας;
Σε πρόσφατη ημερίδα της Ιεράς Μητρόπολης Σάμου, Ικαρίας και Κορσέων για τα νέα σχολικά βιβλία των Θρησκευτικών, επισημάνθηκε ότι «ανατρέπουν ιδεολογικά τις βάσεις και κατευθύνσεις της μακροχρόνιας και δοκιμασμένης Ορθόδοξης Χριστιανικής Αγωγής. Καταργούν ή μειώνουν τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος και το μεταβάλλουν βαθμηδόν σε ουδέτερη θρησκειολογία. Ικανοποιούν εσπευσμένα και αδικαιολόγητα τα αιτήματα της παγκοσμιοποίησης και της πολυπολιτισμικότητας και οδηγούν, όπως επισημάνθηκε για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, σε γενοκτονία της μνήμης, εθνικής και θρησκευτικής. Προτείνεται να ξεκαθαρίσουν η κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, αν συμφωνούν με αυτό το πλαίσιο παιδείας και προς ποια κατεύθυνση θα χαράξουν τη γραμμή πλεύσεως».
Όσο η Εκκλησία θεωρεί ότι έχει λόγο σε θέματα εγχειριδίων και εκβιάζει κόμματα και πολιτικούς με... αφορισμό, η αναβάθμιση της μέσης εκπαίδευσης, στην οποία τόση έμφαση δίνουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, θα παραμένει όνειρο καλοκαιρινής νύχτας για την Ελλάδα.
(της Ξένιας Κουναλάκη, Καθημερινή, 26/8/2008)
Και δεν είναι μόνο το βιβλίο Φυσικής που αναφέρει ως "φυσικό νόμο" τη μυθοπλασία για τα τείχη της Ιεριχούς που έπεσαν από τις σάλπιγγες των εκλεκτών του θεούλη, στο βιβλίο Γεωγραφίας περιγράφονται μοναστήρια, στο βιβλίο Ιστορίας αναφέρεται ως αποφασιστικό στοιχείο στρατιωτικής νίκης η παρουσία της Παναγίας στα τείχη της Πόλης ή η συμβολή του Αγίου Δημητρίου στην απόκρουση των (επίσης ορθοδόξων) Σέρβων, σε βιβλία Νέων Ελληνικών γίνεται εκθείαση κειμένων που έγραψαν καλόγεροι και άλλα πολλά, ίδιας πνευματικής υποστάθμης... Δίπλα σ' όλα αυτά και η ευλογία νέου οχήματος, ώστε να εθιστεί το ποίμνιο από μικρής ηλικίας στην ύψιστη αυτή τελετουργία που αποφέρει οβολούς στην τσέπη των παπάδων.