του Άλκη Γαλδαδά, protagon.gr, 13/8/2011
Θαύμα στη Γλυφάδα, τρεις ημέρες πριν το Δεκαπενταύγουστο!!! Σε μια χαράδρα με απομεινάρια από καμένο μόλις πέρυσι δάσος, στην Α’ Ζώνη του Υμηττού, «φύτρωσαν» μία εκκλησία επάνω σε τροχούς(!) και ένα νεκροταφείο. Τα ποτίζουν από κοινού ο Δήμαρχος της περιοχής και ο Μητροπολίτης. (Το θέμα από το πρωί του Σαββάτου το ανέδειξαν οι δημοσιογράφοι Βίκη Παύλου και Δημήτρης Λάππας του Σκάι). Με ένα καλά οργανωμένο σχέδιο, σε συμπαιγνία Δημάρχου και Μητροπολίτη, με νεκρούς που είχαν κρατηθεί στο ψυγείο για την περίσταση, αψηφώντας το σχέδιο για τη χωροθέτηση των ζωνών του Υμηττού από τις 16 Ιουνίου και μάλιστα σε περιοχή Νατούρα, με κληρικούς να ψέλνουν και δημοτικούς υπαλλήλους να έχουν αποκλείσει το χώρο, δημιουργήθηκε ένα μακάβριο αυθαίρετο, αφού ο καθένας καταλαβαίνει ότι θα είναι πολύ δύσκολο να απομακρυνθούν σωροί που ήδη ενταφιάστηκαν.
Προχθές είχαμε την περίπτωση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου, που δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ο Ντερτιλής δεν είναι εγκληματίας», πλέκοντας το εγκώμιο του χουντικού αξιωματικού που πυροβόλησε και σκότωσε έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου Έλληνα πολίτη (το θέμα ανέδειξε στο protagon.gr ο Σπύρος Σεραφείμ).
Πριν μερικούς μήνες είχαμε τον Αρχιεπίσκοπο να λιώνει τα παπούτσια του περιπλανώμενος στα υπουργικά και πολιτικά γραφεία για να αποφυλακιστεί ο καταδικασμένος για κλοπή των εσόδων της Μητρόπολής του πρώην Μητροπολίτης Αττικής. Για να μην αναφέρουμε και του κάνουμε διαφήμιση τα κατορθώματα του Μητροπολίτη Άνθιμου.
Γενικά, για πολλούς από τους κατά τόπους Μητροπολίτες έχουν βγει και συνεχίζουν να βγαίνουν διάφορα για απαράδεκτες συμπεριφορές. Μερικές είναι απλά στην επικράτεια του γελοίου (αποκαλούνται αριστίνδην, χωρίς δηλαδή να το έχουν κατακτήσει, Άγιοι, θάβονται καθήμενοι επί θρόνου, κινούνται μέσα σε περιβάλλοντα πρωτοφανούς σχεδόν κωμικής χλιδής), κάποιες αψηφούν τα όσα έχουν σχέση με το περιβάλλον και την οικολογική συνείδηση που πρέπει να έχουν πλέον οι πολίτες (πόσα λατομεία έχουν ξεκινήσει από εκτάσεις της εκκλησίας) και άλλες βάζουν φρένο στην εξέλιξη των τοπικών κοινωνιών (αποκλείουν την καύση των νεκρών αφού ένα κοιμητήριο με τις πολλαπλές και διαχρονικές ιεροπραξίες αποτελεί μια αστείρευτη πηγή εσόδων, έχουν λόγο για τα σχετικά με τη λατρεία άλλων δογάτων).
Όσοι αγανακτούν για τους βουλευτές, για το πόσο κοστίζουν στο Κράτος, για το ότι έχουμε περισσότερους από όσους χρειαζόμαστε με κάνουν να απορώ γιατί δεν εξοργίζονται με το καθεστώς των Μητροπολιτών. Διότι τους κακούς βουλευτές μπορούμε το πολύ μετά από τέσσερα χρόνια να τους αλλάξουμε και τα έξοδά τους επίσης είναι στο χέρι μας να τα ρυθμίσουμε και αν χρειαστεί και τον αριθμό τους. Για τους Μητροπολίτες πώς δεχόμαστε να εκλέγονται ερήμην μας αν και παίρνουν μισθό από τους φόρους μας; Πώς δεχόμαστε να είναι ισόβιοι διατηρώντας τις εξουσίες τους ακόμη και όταν αποδεδειγμένα λόγω ηλικίας και ασθενειών έχουν χάσει την επαφή με τα εγκόσμια (και κάνουν κουμάντο οι παρατρεχάμενοι). Πώς και αδιαφορούμε τόσο κατάφωρα για το ότι δεν λογοδοτούν ποτέ σε εμάς για ό,τι κάνουν και διαχειρίζονται τεράστια ποσά σχεδόν αυθαίρετα;
Δεν λέμε να χάσει η Εκκλησία τον έλεγχο των κεκτημένων της. Αλλά αντί για τους Μητροπολίτες και την αυθαίρετη διακυβέρνησή των περιοχών τους να υπάρχουν μεικτά Συμβούλια από λαϊκούς και κληρικούς και να γλυτώσουμε από τις ιλαρές αλλά μερικές φορές και σοβαρές διηγήσεις για διακυβέρνηση των Μητροπόλεων και διαχείριση αμύθητης δημόσιας περιουσίας (αφού δεν έχει γίνει διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας) από ανιψιές, εξαδέλφους, φίλους, ευνοούμενους και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς.
Εσείς πιστεύετε ότι πρέπει να διατηρηθεί το καθεστώς των Μητροπολιτών όπως είναι σήμερα;
Προχθές είχαμε την περίπτωση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου, που δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ο Ντερτιλής δεν είναι εγκληματίας», πλέκοντας το εγκώμιο του χουντικού αξιωματικού που πυροβόλησε και σκότωσε έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου Έλληνα πολίτη (το θέμα ανέδειξε στο protagon.gr ο Σπύρος Σεραφείμ).
Πριν μερικούς μήνες είχαμε τον Αρχιεπίσκοπο να λιώνει τα παπούτσια του περιπλανώμενος στα υπουργικά και πολιτικά γραφεία για να αποφυλακιστεί ο καταδικασμένος για κλοπή των εσόδων της Μητρόπολής του πρώην Μητροπολίτης Αττικής. Για να μην αναφέρουμε και του κάνουμε διαφήμιση τα κατορθώματα του Μητροπολίτη Άνθιμου.
Γενικά, για πολλούς από τους κατά τόπους Μητροπολίτες έχουν βγει και συνεχίζουν να βγαίνουν διάφορα για απαράδεκτες συμπεριφορές. Μερικές είναι απλά στην επικράτεια του γελοίου (αποκαλούνται αριστίνδην, χωρίς δηλαδή να το έχουν κατακτήσει, Άγιοι, θάβονται καθήμενοι επί θρόνου, κινούνται μέσα σε περιβάλλοντα πρωτοφανούς σχεδόν κωμικής χλιδής), κάποιες αψηφούν τα όσα έχουν σχέση με το περιβάλλον και την οικολογική συνείδηση που πρέπει να έχουν πλέον οι πολίτες (πόσα λατομεία έχουν ξεκινήσει από εκτάσεις της εκκλησίας) και άλλες βάζουν φρένο στην εξέλιξη των τοπικών κοινωνιών (αποκλείουν την καύση των νεκρών αφού ένα κοιμητήριο με τις πολλαπλές και διαχρονικές ιεροπραξίες αποτελεί μια αστείρευτη πηγή εσόδων, έχουν λόγο για τα σχετικά με τη λατρεία άλλων δογάτων).
Όσοι αγανακτούν για τους βουλευτές, για το πόσο κοστίζουν στο Κράτος, για το ότι έχουμε περισσότερους από όσους χρειαζόμαστε με κάνουν να απορώ γιατί δεν εξοργίζονται με το καθεστώς των Μητροπολιτών. Διότι τους κακούς βουλευτές μπορούμε το πολύ μετά από τέσσερα χρόνια να τους αλλάξουμε και τα έξοδά τους επίσης είναι στο χέρι μας να τα ρυθμίσουμε και αν χρειαστεί και τον αριθμό τους. Για τους Μητροπολίτες πώς δεχόμαστε να εκλέγονται ερήμην μας αν και παίρνουν μισθό από τους φόρους μας; Πώς δεχόμαστε να είναι ισόβιοι διατηρώντας τις εξουσίες τους ακόμη και όταν αποδεδειγμένα λόγω ηλικίας και ασθενειών έχουν χάσει την επαφή με τα εγκόσμια (και κάνουν κουμάντο οι παρατρεχάμενοι). Πώς και αδιαφορούμε τόσο κατάφωρα για το ότι δεν λογοδοτούν ποτέ σε εμάς για ό,τι κάνουν και διαχειρίζονται τεράστια ποσά σχεδόν αυθαίρετα;
Δεν λέμε να χάσει η Εκκλησία τον έλεγχο των κεκτημένων της. Αλλά αντί για τους Μητροπολίτες και την αυθαίρετη διακυβέρνησή των περιοχών τους να υπάρχουν μεικτά Συμβούλια από λαϊκούς και κληρικούς και να γλυτώσουμε από τις ιλαρές αλλά μερικές φορές και σοβαρές διηγήσεις για διακυβέρνηση των Μητροπόλεων και διαχείριση αμύθητης δημόσιας περιουσίας (αφού δεν έχει γίνει διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας) από ανιψιές, εξαδέλφους, φίλους, ευνοούμενους και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς.
Εσείς πιστεύετε ότι πρέπει να διατηρηθεί το καθεστώς των Μητροπολιτών όπως είναι σήμερα;