24 May 2015

Γνωμοδοτήσεις

του Γ.Παπαχρήστου, ΝΕΑ, 23/5/2015


Κατ' επανάληψιν έχω δηλώσει ότι καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή και έχω επίσης υπογραμμίσει το πόσο σημαντικό είναι «το μεροκάματο να βγαίνει». Τούτων δοθέντων, δεν έχω να καταλογίσω το παραμικρό σε επαγγελματίες οι οποίοι ασκούν ευσυνειδήτως τα καθήκοντά τους και έχουν ως εκ τούτου την απαίτηση να αμείβονται για το έργο που παράγουν.

Ο πρόλογος έχει να κάνει με την περίπτωση του και συνταγματολόγου Κωνσταντίνου (χρόνια πολλά για προχθές) Χρυσόγονου, όστις γνωμάτευσε το 2005-06 ότι ουδείς λόγος συντρέχει του ανοίγματος των χρυσοποίκιλτων λογαριασμών του Ακη (Τσοχατζόπουλου) στην Ελβετία. Με ενημέρωσαν, διότι ο ίδιος δεν το έπραξε, ότι προβάλλει το επιχείρημα πως «δεν γνώριζε» υπέρ ποίου γνωμάτευε, πράγμα το οποίο μου δημιούργησε κάποιες εύλογες, θα τις χαρακτηρίσω, απορίες, αλλά δεν θα επιμείνω επ' αυτού. Διότι ο κ. Χρυσόγονος είναι ένας γνωστός νομικός και παράγει γνωματεύσεις - λόγω επάρκειας επαγγελματικής δε, πλήθος γνωματεύσεων...

Υπό την έννοια αυτή, δεν μου προξενεί την παραμικρή έκπληξη το γεγονός ότι ο νυν ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και κατά του ελληνικού Δημοσίου την υπόθεση των μικροομολογιούχων του Δημοσίου, των οποίων τα ομόλογα υπέστησαν και αυτά κούρεμα στο πλαίσιο του PSI.

Ομολογώ πως εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι η επιλογή του κ. Χρυσόγονου ήταν μια επιτυχής επιλογή από πλευράς του συλλόγου που έχουν συμπτύξει οι μικροομολογιούχοι. Σύμφωνα με έγγραφο που έχω στα χέρια μου, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κρίνει «παραδεκτή» την προσφυγή και υποβάλλει σειρά ερωτημάτων στα οποία η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να δώσει εξηγήσεις επί του θέματος, της παρέχει δε προθεσμία επ' αυτού μέχρι τις 4 Ιουνίου!

Ανακεφαλαιώνω για να μη χαθεί η ουσία: ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζεται ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου υπόθεση κατά του ελληνικού Δημοσίου και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει προθεσμία μόλις μιας εβδομάδας να δώσει εξηγήσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!

Επειδή όμως θέλω να είμαι δίκαιος και οφείλω να αποδώσω στον καθένα τα δέοντα, αναφέρω ότι ο κ. Χρυσόγονος δεν ήταν μόνος σε αυτό το επιτυχές εγχείρημα: συνεπικουρήθηκε από τους συναδέλφους του Πέτρο Στάγκο, καθηγητή της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, και Ιωσήφ Κτενίδη, επίκουρο καθηγητή της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ.

Εννοείται ότι θα παρακολουθώ εκ του σύνεγγυς την εξέλιξη της υπόθεσης, την οποία υποστηρίζουν με τόση επιτυχία οι τρεις καθηγητές, του κ. Χρυσόγονου συμπεριλαμβανομένου...