16 December 2011

Προσευχή με ηλεκτρονικά αιτήματα πιστών

Σε παλαιότερη ανάρτηση αναφέρθηκαν τα αποτελέσματα επιστημονικής έρευνας, την οποία μεθόδευσαν θρησκευόμενοι επιστήμονες και χρηματοδότησε το Ίδρυμα Τempleton (ένα ιδιωτικό φιλανθρωπικό ίδρυμα που υποστηρίζει τους Δημιουργιστές και χρηματοδοτεί έρευνες, οι οποίες όμως, αποδεικνύουν το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζονται και πιστεύουν οι ίδιοι...) και αποδείχθηκε με όλους τους κανόνες της στατιστικής και των πιθανοτήτων ότι η «δύναμη της προσευχής» είναι αποδεδειγμένα μηδενική!

Στο Münster της Γερμανίας λειτουργεί μία γυναικία μονή «Οι αδελφές του Clemens», οι οποίες επιδίδονται συστηματικά σε προσευχές πιστών, το θέμα των οποίων στέλνεται με ηλεκτρονικά μηνύματα. Αξιοποίηση των σύγχρονων επικοινωνιακών δυνατοτήτων, χωρίς προσωπική επαφή. Η αδελφή Elisabethis συλλέγει τις παραγγελίες, τις ομαδοποιεί και ανάλογα με την ημέρα και τον γιορταζόμενο άγιο, τις περιλαμβάνει στις πολλαπλές προσευχές της και τις προσευχές των αδελφών της μονής.


Δεν διατυπώνει κανένα προβληματισμό ή αμφιβολία η αδελφή για την πιθανότητα πραγματοποίησης του κάθε αιτήματος, μάλλον δέχεται ότι εκείνος που διατυπώνει ένα αίτημα στο θεό ή σε κάποιον άγιο, συνειδητοποιεί τη σημασία του αιτήματός του για τον εαυτό του κι έτσι αποκτάει ο ίδιος μία βαθύτερη κατανόηση που λειτουργεί καταπραϋντικά. Δηλαδή, περίπου αυτό που κάνει συστηματικά και ένας ψυχολόγος με τις συστηματικές συνεδρίες του με κάθε προβληματισμένο και προβληματικό άνθρωπο.

Συχνά παίρνει η μοναχή και προτάσεις προσευχής για καλό βαθμό στα μαθήματα. Δεν επιστρέφει τα μηνύματα με την προτροπή να διαβάσει ο ενδιαφερόμενος περισσότερο, αλλά συμπεριλαμβάνει τέτοια αιτήματα σε μια γενική δική της προσευχή για επιτυχία όλων όσοι εργάζονται με κάποιο στόχο. Η περίπτωση κάποιος αδιάβαστος να περάσει σε μάθημα, για το οποίο έγινε προσευχή, δεν έχει εξεταστεί... Η ψυχολογική υποστήριξη που δέχεται ο αιτών, αφού διαβάσει επαρκώς τα μαθήματα, αρκεί. Κάτι που άλλοι πετυχαίνουν και με υποστηρικτικά χάπια...

Εδώ παράδειγμα ενός αιτήματος για προσευχή: "Fr. 09.12.2011 um 07:36 Uhr, Liebe Schwester Maria Euthymia, bitte gib D. die nötige Einsicht, genügend Wahrnehmung die Dinge nicht nur einseitig zu betrachten. Danke" (μετάφραση: Παρασκευή, 9/12/2011, ώρα 7.36, Αγαπητή αδελφή Μαρία Ευθυμία, παρακαλώ δώσε στον/την D. την απαραίτητη κατανόηση και επαρκή αντίληψη, ώστε να μην βλέπει τα πράγματα μονόπλευρα. Ευχαριστώ!) Στη συνέχεια οι αδελφές προσεύχονται στο θεό τους, κάπως έτσι: "Δώσε κύριε στον D. την απαραίτητη κατανόηση και επαρκή αντίληψη, ώστε να μην βλέπει τα πράγματα μονόπλευρα." Προφανέστατα, άλλη δυναμική άμα ζητάνε κάτι για τον/την D. οι καλόγριες...

Στο ερώτημα, γιατί να χρειάζεται η προσευχή μιας μοναχής να ενεργοποιεί το θεό και να μην αρκεί να προσευχηθεί κάποιος μόνος του, όπως προβλέπεται και στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο, 6.5-6, η μοναχή περιγράφει την αντίληψη των ανθρώπων ότι οι προσευχές από κάποιες ειδικές τοποθεσίες θεωρούνται περισσότερο επιτυχείς. Και τέτοιες τοποθεσίες είναι τα μοναστήρια. Δεν προβληματίζεται για την ουσία της συμμετοχής στην προσευχή, αλλά για τις διαδεδομένες τεχνικές και πώς γίνεται η εκμετάλλευσή της.

Γενικώς, η εντύπωση που δίνεται είναι ότι οι μοναχές δεν έχουν με τι να ασχοληθούν και βρήκαν απασχόληση στην ιντερνετική προσευχή, με παραλαβή ηλεκτρονικών αιτημάτων αντί των παλαιών χειρόγραφων που δίνουν ακόμα στους παπάδες να «διαβαστούν»! Πιθανόν να βγουν κάποια στιγμή και στο Facebook, αν δεν το έχουν κάνει ήδη...