Ο Σύνδεσμος Γερμανικών Πανεπιστημίων (DHV) που εκπροσωπεί τους εκπαιδευτικούς πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στη Γερμανία και έχει στις γραμμές του περί τα 24.000 μέλη, εκφράζεται υπέρ της εισαγωγής των μαθημάτων «Ιστορίας της Επιστήμης» και «Ηθικής» σε όλα τα τμήματα των γερμανικών πανεπιστημίων και ζητάει να τεθούν αυτά τα μαθήματα ως υποχρεωτικά σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
Η «Ιστορία της Επιστήμης» υπηρετεί την αυτογνωσία της επιστήμης και των επιμέρους αντικειμένων της και ανταποκρίνεται στην πολιτισμική εντολή της κοινωνίας προς τα πανεπιστήμια, δήλωσε ο πρόεδρος του DHV, καθηγ. Δρ. Bernhard Kempen. Όποιος σπουδάζει πρέπει αποκτήσει θεμελιωμένες γνώσεις για τη δημιουργία και την εξέλιξη του επιστημονικού αντικειμένου του. Η απουσία του μαθήματος της «Ιστορίας της Επιστήμης» από αρκετά πανεπιστήμια αποτελεί αστοχία της εκπαιδευτικής οργάνωσης.
Από το 1996 έπεσαν στη Γερμανία 17 έδρες «Ιστορίας της Επιστήμης» θύμα μέτρων εξοικονόμησης, ανάμεσά τους και οι λαμπρές ιστορικές έδρες στα πανεπιστήμια Göttingen και München. Έτσι, «οι απόφοιτοι των γερμανικών πανεπιστημίων υποβιβάζονται από υπεύθυνους επιστήμονες με αυτοπεποίθηση για την αποστολή τους, σε εντολοδόχους υπαλλήλους με κάποια εξειδίκευση», τονίζει ο κ. Kempen.
Ειδικά στις παγκοσμιοποιημένες κοινωνίες της γνώσης και της επιστήμης απουσιάζει ο σαφής προσανατολισμός. «Η τρέχουσα οικονομική κρίση δείχνει ότι σε πολλούς από τους υπεύθυνους απουσιάζει η ηθική πυξίδα των ενεργειών τους», λέει ο καθηγητής Kempen. Είναι απαραίτητο να θεμελιωθεί η επιστημονική υπευθυνότητα των επιστημόνων, κάτι που μπορεί να υποστηριχτεί σημαντικά με την εισαγωγή ενός υποχρεωτικού μαθήματος «Ηθικής» στα πανεπιστήμια.
«Όποιος δεν θέλει οι απόφοιτοι να είναι στεγνοί τεχνοκράτες, πρέπει να διαμορφώσει ήδη το πλαίσιο των σπουδών κατάλληλα και να προσφέρει τα αντίστοιχα διαμορφωμένα μαθήματα» - εννοείται, διεκδικώντας ταυτόχρονα ως ως πανεπιστήμιο τη σχετική αρμοδιότητα από εξω-επιστημονικούς φορείς που οικειοποιούνται ιδιοτελώς τα θέματα της Ηθικής.