Απορρίπτουν τη διδασκαλία του ευφυούς σχεδιασμού
www.openscience.gr/
Ο ευφυής σχεδιασμός δεν μπορεί να διδαχθεί ως μια επιστημονικά ορθή θεωρία σε κανένα δημόσιο σχολείο ή ακαδημία στη Βρετανία, σύμφωνα με διάταγμα του Βρετανικού Υπουργείου Παιδείας. Το διάταγμα, που εκδόθηκε στις 9 Ιουνίου, καθορίζει την έννοια του ευφυούς σχεδιασμού, αναφέρει ότι είναι μια μειοψηφική άποψη στο πλαίσιο της Αγγλικής και της Καθολικής Εκκλησίας και προσθέτει ότι «η απαίτηση ότι κάθε ακαδημία και δημόσιο σχολείο πρέπει να παρέχει ένα ευρύ και ισορροπημένο πρόγραμμα σπουδών αποτρέπει τη διδασκαλία του δημιουργισμού ως μια θεωρία που βασίζεται σε επιστημονικές ενδείξεις».
Το διάταγμα αυτό έρχεται σαν αποτέλεσμα μιας μακρόχρονης εκστρατείας ανθρωπιστικών οργανώσεων που αρχικά πέτυχαν την απαγόρευση στα δημόσια σχολεία που θα αρχίσουν να λειτουργούν στις επόμενες σχολικές χρονιές, ενώ η απαγόρευση στα ήδη ανοικτά σχολεία είναι κάτι πρωτόγνωρο. Σύμφωνα με τον Pavan Dhaliwal, υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της British Humanist Association, «σε συνδυασμό με την επιβολή ενός ενιαίου προγράμματος σπουδών σε όλα τα σχολεία, το οποίο από το Σεπτέμβρη περιλαμβάνει ένα μάθημα για την εξέλιξη από το επίπεδο του Δημοτικού σχολείου, οι στόχοι της εκστρατείας έχουν μάλλον επιτευχθεί». Η απόφαση του Υπουργείου ακολουθεί την αναταραχή που προκλήθηκε πριν λίγες μέρες από μια προσπάθεια που ονομάστηκε «Δούρειος Ίππος» ώστε να εισαχθούν εξαιρετικά συντηρητικές Μουσουλμανικές πρακτικές σε σχολεία στο Μπέρμινχαμ.
Σύμφωνα με το διάταγμα, «τα άρθρα 2.43 και 2.44 της συμφωνίας χρηματοδότησης... ρητά απαιτούν τη διδασκαλία της εξέλιξης στους μαθητές και αποτρέπουν τα σχολεία από το να διδάσκουν το "δημιουργισμό" σαν επιστημονική αλήθεια». Πιο κάτω, το διάταγμα αναφέρει ότι ο δημιουργισμός καλύπτει οποιαδήποτε θεωρία περιγράφει ότι οι φυσικές βιολογικές διεργασίες δε μπορούν να εξηγήσουν την ιστορία, ποικιλότητα και πολυπλοκότητα της ζωής στη Γη, απορρίπτοντας έτσι την επιστημονική θεωρία της εξέλιξης, παρά τα σημαντικά ευρήματα της επιστημονικής κοινότητας – οι θεωρίες αυτές δεν εφαρμόζουν με ακρίβεια και συνέπεια την επιστημονική μέθοδο κι έτσι δε θα πρέπει να εμφανίζονται στους μαθητές των σχολείων και των ακαδημιών σαν επιστημονικές θεωρίες. Αυτό δε σημαίνει ότι αποτρέπεται κάθε συζήτηση σχετικά με τις πεποιθήσεις για την προέλευση της ζωής και των ζωντανών οργανισμών στη Γη, στο πλαίσιο της θρησκευτικής εκπαίδευσης, αρκεί να μην υπονοείται ότι είναι μια εναλλακτική απέναντι στις επιστημονικές θεωρίες.
Ένας εκπρόσωπος του Βρετανικού Υπουργείου Παιδείας ανέφερε ότι αυτό το διάταγμα απλά ξεκαθαρίζει τη δεδομένη θέση του Υπουργείου πάνω στο θέμα και συγκέντρωσε όλες τις συμφωνίες και απαιτήσεις για τη χρηματοδότηση των σχολείων σε ένα ενιαίο κείμενο.