του Κώστα Στούπα, Capital.gr 19/9/23
- Θυμίζει αυτό που στον κόσμο των επιχειρήσεων και του χρηματιστηρίου ονομάζουμε επιθετική εξαγορά.
- Για πρώτη φορά στην Ελλάδα κάποιος εκτός του κύκλου των ηγετικών στελεχών ενός κόμματος βάζει υποψηφιότητα και είναι φαβορί...
- Σημαντικό ρόλο έπαιξαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ και κυρίως η εξωτερική εικόνα του υποψηφίου...
Στα σεμινάρια πωλήσεων διδάσκουν πως το 50% μιας πώλησης εξαρτάται από την πρώτη εντύπωση που προκαλεί η εικόνα του πωλητή.
Στον κόσμο των επιχειρήσεων επιθετική εξαγορά ονομάζουμε την κίνηση κάποιου να εξαγοράσει μια επιχείρηση χωρίς τη συγκατάθεση των βασικών της μετόχων. Τούτο συμβαίνει γιατί οι βασικοί μέτοχοι κατέχουν μειοψηφικά ποσοστά με τα οποία συνήθως στις γενικές συνελεύσεις των μετόχων αποσπούν τη συγκατάθεση της πλειοψηφίας για τη διοίκηση της επιχείρησης.
Αν κάποιος θεωρήσει πως η επιχείρηση δεν διοικείται σωστά και ως εκ τούτου η μετοχή της και η αξία είναι χαμηλή, ζητά από τους μετόχους (πέραν των βασικών) να του πουλήσουν τις μετοχές τους σε κάποια τιμή υψηλότερη από αυτή που διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο...
Αν οι σκόρπιοι μικρομέτοχοι και οι θεσμικοί αποδεχτούν την πρόταση και ο προτείνων αποσπάσει την πλειοψηφία, ο επιτιθέμενος αναλαμβάνει τον έλεγχο της επιχείρησης...
Στην προκειμένη περίπτωση της ανάδειξης του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ αυτός που διενεργεί επιθετική εξαγορά είναι ο κ. Κασσελάκης και το αντίτιμο που προτείνει είναι η ικανότητά του να επαναφέρει το κόμμα σε τροχιά εξουσίας με αποτέλεσμα τη νομή των προνομίων της από τα μέλη και τα στελέχη του κόμματος...
Η επιτυχία του κ. Κασσελάκη συνίσταται στο γεγονός πως με όρους αξιολόγησης των κοινωνικών δικτύων είναι πρόσωπο που μπορεί να τραβήξει την προσοχή μιας "αποχαυνωμένης" κοινωνίας, εν αντιθέσει με τους πληκτικούς χαρακτήρες των υπολοίπων "παιδιών" του κομματικού σωλήνα...
Κανένας από τους υπόλοιπους υποψήφιους δεν έχει εργαστεί εκτός των συγκοινωνούντων δοχείων κόμματος και κράτους.
Καθώς όμως πολιτική, εκτός της απόσπασης της περιστασιακής ή έστω μόνιμης προσοχής του κοινού, είναι και η διαχείριση μιας χώρας, θεωρείται απίθανο για κάποιον, με την επαγγελματική πορεία και το επίπεδο κατανόησης της ελληνικής πραγματικότητας του κ. Κασσελάκη, να μπορέσει να διαχειριστεί ή να μεταρρυθμίσει το "ελληνικό χάος".
Η πρόσφατη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί την καλύτερη απόδειξη. Άλλα υποσχέθηκαν, άλλα αναγκάστηκαν να κάνουν και ελάχιστα έκαναν σωστά.
Η κατάληψη λοιπόν της πρώτης θέσης από τον κ. Κασσελάκη αποτελεί ένα μήνυμα προς το σύνολο του πολιτικού συστήματος. Το μήνυμα είναι πως οποιοδήποτε κόμμα θα μπορούσε να υποστεί "επιθετική εξαγορά" από κάποιον "ινφλουένσερ" των μέσων κοινωνικής δικτύωσης...
Ήδη, τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει πως δημιουργούνται κόμματα πριν τις εκλογές και χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη διάχυτη θολή αντισυστημικότητα, να καταφέρνουν να περάσουν το κατώφλι της Βουλής, αυξάνοντας τον αριθμό των "παρατράγουδων" στην εθνική αντιπροσωπεία.
Αρκετοί θεωρούν πως η εμπειρία κάποιου στις επιχειρήσεις είναι αρκετή για να κυβερνήσει μια χώρα. Τούτο είναι λάθος. Μια επιχείρηση λειτουργεί συγκεντρωτικά γιατί αυτός που τη διοικεί έχει απόλυτη εξουσία να αξιολογήσει, να προσλάβει ή να απολύσει...
Σε μια χώρα όμως δεν μπορεί κάποιος να απολύσει και να εξαφανίσει αυτούς που διαφωνούν με τις επιλογές του. Στην πολιτική κάποιος οφείλει να είναι συμπεριληπτικός και να διοικεί με τη συναίνεση των πολιτικών αντιπάλων. Για τον λόγο αυτό πρέπει να συνθέτει συνεχώς κοινωνικές και πολιτικές πλειοψηφίες για τα ζητήματα που τον ενδιαφέρουν να προωθήσει...
Υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν πως ο κ. Κασσελάκης είναι κάτι σαν λαγός του κ. Τσίπρα, ο οποίος μέσω αυτού σχεδιάζει να επιστρέψει ως ηγέτης της Κεντροαριστεράς. Κατ΄ αρχην αν τα καταφέρει ο κ. Κασσελάκης, είναι απίθανο να επιστρέψει ή να δεχτεί να μοιραστεί την εξουσία που θα έχει αποκτήσει με κάποιον άλλον. Το ίδιο έκανε και ο κ. Τσίπρας με τον κ. Αλαβάνο.
Αν επιβεβαιωθεί πως όταν κερδίσει την ηγεσία σκοπεύει να διασπάσει το κόμμα απομακρύνοντας τους αριστεριστές και να δημιουργήσει ένα νέο φορέα όπου θα συμπεριλαμβάνει στελέχη και τμήματα από το Κέντρο, τότε με όρους επιχειρηματικούς αυτό θα λέγεται, επιθετική εξαγορά και αναδιάρθρωση με αποσχίσεις και πωλήσεις τμημάτων και εξαγορά και πρόσθεση νέων...
Το μόνο βέβαιο είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ και η αριστερά όπως τα γνωρίσαμε στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες έπαψαν να υπάρχουν... Η αριστερά και κεντροαριστερά αποσυντίθεται για να ανασυσταθεί σε άλλη βάση. Οι εξελίξεις αυτές δεν θα αφήσουν ανεπηρέαστα το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία...