02 March 2021

Για τον μητροπολίτη Λαγκαδά-θύμα κορωνοϊού

Μνήμη Δικαίου μετ’ εγκωμίων

 του Αναγνώστη Λασκαράτου

Δυστυχώς ο Άγιος Δημήτριοςδεν μπόρεσε να προστατεύσει τον μητροπολίτη Λαγκαδά Ιωάννη, λειτουργό χωρίς μάσκα την ημέρα της μνήμης του στον ναό του. Υποθέτω πως οι πανάρχαιοι μυστικοί βυζαντινοί σωλήνες που κουβαλούσαν το μύρο του ιστορικά ανύπαρκτου Αγίου («Μήνυση ιερού μπλογκ κατά ελεύθερης φωνής»), θα είχαν βουλώσει. 

Ούτως πως δυστυχώς, ο πρώην πρωτοσύγκελος του ενάρετου ρατσιστή, διώκτη της ομοφυλοφιλίας (των μη κληρικών), φίλου της Χ.Α. και σύνεδρου και φίλου του ΣΥΡΙΖΑ, αντικανονικού δεσπότη Θεσσαλονίκης (εκ μεταθέσεως)  Άνθιμου, σεσημασμένου φιλάνθρωπου προστάτη πορνοκληρικών, μετέστη προς μονάς ουρανίους. Υπήρξεν φίλος των καταδρομέων («Αγαπούσε την Πατρίδα και θαύμαζε τους Καταδρομείς… έδινε πάντα το παρόν στις εκδηλώσεις της 1ης ΤΑΞ-ΚΔ-ΑΛ», μαρτυρία Σωτηρίου Τζούμα-exapsalmoς-15.11), Υπέρμαχος Στρατηγός της Ροτόντας (επικεφαλής των ευλαβών ταγμάτων εφόδου το 1995 στο ρωμαϊκό μνημείο-4ου αι.-που κτίστηκε ως ναός του Δία, το οποίο ήθελαν να το μετατρέψουν πάλι σε εκκλησία), συνομιλητής του ακροδεξιοακροαριστερού ευσεβούς άθεου ΣΥΡΙΖΑ από τον Ιούνιο του 2013 (ενδιάμεσος ήταν ο ευλαβέστατος λαφαζανικός Αμανατίδης-μεταφορέας Αγίου Φωτός, κλπ), εθνοφυλετιστής μέχρις τελικής πτώσεως («Η Μακεδονία ήταν και θα είναι πάντα ελληνική»-18.10.2020, μέσα σε ναό). Δεν θα προσθέσω ούτε μια δική μου λέξη για τον ενάρετο βίο του, απλά θα παραθέσω μικρά αποσπάσματα από δημοσιεύματα που τον αφορούν άμεσα ή έμμεσα.

Α. Έφοδοι εις Ροτόνταν: i)«Διάτρητη απόφαση για τη Ροτόντα (ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ- 19.1.1995) Το ΚΑΣ μπορεί να αποφάσισε για την τύχη της Ροτόντας, η Μητρόπολη, όμως, μέσω του πρωτοσύγκελου εξακολουθεί να εκβιάζει για συνέχιση των εισβολών στο μνημείο….Αν συνυπολογίσουμε ότι ήδη η Ι.Σύνοδος ετοίμασε κατάλογο μνημείων, για τα οποία προβάλλει κυριαρχικά δικαιώματα, αλλά και τις έμμεσες απειλές που εξαπόλυσε στο ΚΑΣ ο πρωτοσύγκελος Ιωάννης Τασσιάς, γίνεται φανερό ότι η Μητρόπολη ακονίζει τα “μαχαίρια” της για τα δήθεν δικαιώματά της. … με τις χτεσινές δηλώσεις του ο πρωτοσύγκελος Ιωάννης Τασσιάς, … Εξαπόλυσε, όμως, ευθέως αυτή το φορά, τις γνωστές απειλές, προειδοποιώντας ότι κάθε Κυριακή θα εισβάλλουν στο μνημείο για την τέλεση λειτουργίας. …Εξαιτίας, όμως, αυτών των “δικαιωμάτων” της, τα μνημεία της Θεσσαλονίκης, όπως οι ναοί του Αγ. Δημητρίου, των Αγίων Αποστόλων και πολλά ακόμα, έχουν υποστεί δεκάδες φθορές και αλλοιώσεις. Εξάλλου, η πρωτόγνωρη και πρωτόγονη εισβολή της στη Ροτόντα δε δίνει καμιά εγγύηση για την προστασία του μνημείου από την πλευρά της Μητρόπολης. Μάλιστα, ο πρωτοσύγκελος, προχτές στο ΚΑΣ, αρνήθηκε να δεσμευτεί ότι σε περίπτωση συχνής λατρευτικής χρήσης δε θα αλλοιωθεί ο παλαιοχριστιανικός χαρακτήρας του μοναδικού μνημείου».

ii) «Όταν ένας εξαγριωμένος μοναχός μαχαίρωσε αυτό το πιάνο» «H απίστευτη ιστορία απ’ το όχι και τόσο μακρινό 1995, όταν ο σκοταδισμός νίκησε την τέχνη (Άρης Δημοκίδης πριν 3 χρόνια). Και αρχίζει ο τελετουργικός χορός της βίας. Χοροπηδούν γύρω του και το κλωτσούν. Το χτυπούν με γροθιές στα πλήκτρα και στις χορδές. Ιερωμένοι και λαϊκοί. Ο ήχος του ακούγεται σαν βογκητό πληγωμένου. Το σπρώχνουν κακήν κακώς προς την έξοδο. «Μίασμα.» «Βέβηλο και σατανικό όργανο.» «Πιάνο μέσα στην εκκλησία, οι αντίχριστοι.» Μάταια προσπαθούμε να προστατεύσουμε το πιάνο και τους εαυτούς μας. Ο «λαός του Θεού» θριάμβευσε. Ανάβουν κεριά. Άλλοι αρχίζουν να ψέλνουν, άλλοι εξακολουθούν να προπηλακίζουν, όσους απέμειναν. Ο πρωτοσύγκελος παίρνει το μικρόφωνο: « Ο λαός του Θεού νίκησε! Μας λένε ότι η Θεσσαλονίκη είναι πολυϊστορική, θέλει να πει πολυπολιτισμική, αν εννοούν ότι πέρασαν πολλοί κατακτητές συμφωνώ….».


«Μοναχός, που μαζί με άλλους εξαγριωμένους «πιστούς» εισέβαλε στη Ροτόντα, τραμπουκίζει το φύλακα και θεατές, καταστρέφει πιάνο. Θεσσαλονίκη, Οκτώβριος του 1995» (Lifo).

…Τα υπόλοιπα είναι Ιστορία. Τα κανάλια απ’ έξω μεταδίδουν τις βρισιές του πλήθους σε όσους κατάφεραν να βγουν, κάποιοι έχουν χτυπηθεί, γυναίκες έχουν ξεμαλιαστεί από πιστούς, οι αρχές διακριτικές σε απόσταση, η πολιτική ηγεσία απούσα, το πιάνο μαχαιρωμένο, συρμένο με βία ως την είσοδο, με τα σημάδια από τις μαχαιριές πάνω στο σπάνιο ξύλο του, σχεδόν κατεστραμμένο με κομμένες χορδές, ανίκανο να υπερασπιστεί από μόνο του τον Πολιτισμό, μπροστά στις ορδές των Ταλιμπάν….Ο μοναχός, ο οποίος μαχαίρωσε το φύλακα, με απεκάλεσε σατανίστρια και, αφού με χαστούκισε, με έριξε στο δεξί κλίτος της Ροτόντας, ακολούθως μου πέταξε μία πολυθρόνα σκηνοθέτη –η οποία με πήρε ξυστά– αλλά χωρίς να το ξέρει με έσωσε από το πλήθος που έσπασε τις πόρτες και όρμησε αλαλάζον εναντίον του πιάνου, του κατ’ αυτούς «οργάνου του Διαβόλου», το οποίο και έκαναν φύλλο και φτερό. Κατόπιν, ο μοναχός επιτέθηκε με το μαχαίρι στον Σάκη Παπαδημητρίου…Κάναμε πολλές συναυλίες για να ξεπληρώσουμε την επισκευή του πιάνου»


Ήταν υπέρ της χρήσης μάσκας στους ναούς (χαλαρά οι 4 στους 6 λαϊκούς), πλην των  7 κληρικών

Β. Το Άγιον Πνεύμα επεμβαίνει δια την εκλογήν του εις μητροπολίτην:
i)) «Στη Μητρόπολη Λαγκαδά όλα δείχνουν πως ήρθε η ώρα να εκλεγεί μητροπολίτης ο πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης αρχιμανδρίτης Ι.Τασσιάς. Δεν υπάρχει δεσπότης τον οποίο να μην έχει «πιάσει» (με γράμματα, συνεχή τηλεφωνήματα, προσωπικές επαφές κ.λπ.) ο Άνθιμος.…» (ΠΟΝΤΙΚΙ, 9.5.2010).

ii) «ΠΑΤΕΡ Ι. ΤΑΣΣΙΑΣ Έγινε (επιτέλους) μητροπολίτης («Μακεδονία», Μαρούλα Πλήκα, 17/05/2010). «Το όνομα του πατέρα Τασσιά ακούστηκε ουκ ολίγες φορές για την πλήρωση χηρευόντων μητροπολιτικών θρόνων. Ακούστηκε ακόμη και για τη μητρόπολη Θεσσαλονίκης, ενώ πιο πρόσφατα ο εν λόγω αρχιμανδρίτης δοκίμασε ανεπιτυχώς την τύχη του στη μητρόπολη του Κιλκίς, έχοντας τη στήριξη του Άνθιμου. Ο τελευταίος έστειλε επιστολές σε όλους τους ιεράρχες, επιχειρηματολογώντας υπέρ της υποψηφιότητας του πρωτοσύγκελού του, αλλά δεν έγινε το θέλημά του… Κάποιες «κακές γλώσσες» έλεγαν τότε ότι ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης είχε απογοητευτεί από το αποτέλεσμα, κυρίως διότι δεν τον απάλλασσε από την παρουσία του Ιωάννη Τασσιά. Κύκλοι της μητρόπολης Θεσσαλονίκης, ωστόσο, διαψεύδουν κατηγορηματικά τα παραπάνω και διαβεβαιώνουν ότι οι σχέσεις των δύο ιεραρχών είναι και θα παραμείνουν άριστες….

Ο νέος μητροπολίτης Λαγκαδά … Δεν θεωρείται λαϊκός ούτε από τα πλέον προοδευτικά μυαλά της Ελλαδικής εκκλησίας και είναι αρκούντως κοσμικός. Φοιτητής ακόμη της Θεολογικής σχολής εντυπωσίαζε τους καθηγητές του για το πόσο αποφασισμένος ήταν να φτάσει ψηλά. Από τα αγαπημένα τέκνα του μητροπολίτη Παντελεήμονος Β’ (σημ.Λ. ακραίου εθνικιστή και χουντικού, αποκαλούμενου «Παναγριότατου»), χειροτονήθηκε διάκονος σε ηλικία 24 χρόνων και ανέλαβε αμέσως το γραφείο Νεότητας της μητρόπολης. Το 1994 έγινε πρωτοσύγκελος, ενώ πέρασε υπό την εποπτεία του το προσοδοφόρο «παγκάρι» του Αγ.Δημητρίου. Λέγεται, επίσης, ότι λίγα χρόνια πριν από το θάνατο του Παντελεήμονα Β’ και μέχρι την έλευση του κ. Άνθιμου είχε αναλάβει τα ηνία της μητρόπολης Θεσσαλονίκης…. ο πατήρ Τασσιάς έχει δεχτεί επικρίσεις από αρχαιολόγους και ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών τόσο για τις παρεμβάσεις της μητρόπολης στο έργο της αναστήλωσης του Αγ.Δημητρίου όσο και για τη χρήση της Ροτόντας. Κάποιοι τον κατηγορούν ότι συνέβαλε στην «εικόνα εμποροπανήγυρης», που -όπως λένε- παρουσιάζει ο ναός του πολιούχου Αγίου Δημητρίου. Άλλοι τον χαρακτηρίζουν έως «επικίνδυνο», καθώς τον θεωρούν τον βασικό υποκινητή των άγριων επεισοδίων που είχαν γίνει, το 1996, εντός και εκτός της Ροτόντας. … 

Ο Ιωάννης είχε πρωτοστατήσει στον αγώνα της μητρόπολης να μετατραπεί η Ροτόντα από μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς σε ενορία Αγ.Γεωργίου. … Δεινός δημοσιοσχεσίτης, κατάφερε να βρει υποστηρικτές στην υπόθεση της Ροτόντας όχι μόνο στο υπερσυντηρητικό και θρησκόληπτο κατεστημένο της πόλης, αλλά και στον λεγόμενο προοδευτικό χώρο, μερίδα του οποίου πόνταρε και ποντάρει στην ψήφο του εκκλησιάσματος».

Γ. Προορατικός, αντιληφθείς άμεσα, από κοινού με τον αγιότατο Ιερώνυμον Β΄, την αθωότητα αγρίως συκοφαντηθέντος ηγουμένου της Μητροπόλεως του

i). «Η ασέλγεια, ο αρχιμανδρίτης Λαγκαδά και η απορριπτική διάταξη του εισαγγελέα Φλωρίδη» (Μάριος Νικολάου-7.12.2018-12:44, 17.12.2019,21:07, Documento #107 2.12.2018): «..για αποπλάνηση του μικρότερου γιου του ηλικίας πέντε ετών.….Από τα εντυπωσιακά της υπόθεσης είναι και η εμπλοκή του πρώην προέδρου του Αρείου Πάγου, Νικόπουλου, ο γιος του οποίου έχει αναλάβει ως δικηγόρος τη νομική εκπροσώπηση τόσο του αρχιμανδρίτη…διότι όπως προκύπτει από τις ένορκες βεβαιώσεις μοναχών που δεν είχαν καμία σχέση με τα συγκεκριμένα καταγγελλόμενα από τον ανήλικο Θωμά περιστατικά αλλά και από τις μαρτυρίες της μοναχής Επιχάρεως στη συνεδρία που πραγματοποιούσε με την υπογραφούσα, υπάρχουν μοναχές που έχουν υποστεί παρενόχληση από το γέροντα όταν ήταν νεαρές…. Το Documento επικοινώνησε με το δικηγόρο Ευτύχιο Νικόπουλο που έχει αναλάβει την υπεράσπιση του αρχιμανδρίτη και της μητέρας των παιδιών. Όπως ανέφερε «η ιστορία αυτή έχει κλείσει αμετάκλητα με την έκδοση αμετάκλητων διατάξεων και την έκδοση δικαστικών αποφάσεων που έχουν απορρίψει όλους τους ισχυρισμούς των καταγγελλόντων».


Ο αρχιμανδρίτης είχε επισκεφθεί το ίδρυμά της στα εγκαίνιά του στην Κομοτηνή

ii) «ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΗ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ» (5 Ιουνίου, 2016 | by rodopinews). «Υπήρξε άραγε παρέμβαση με τη μέθοδο της αποστολής  συστατικών επιστολών που μοιράζει όταν πρέπει συγγενικό πρόσωπο της κ. Νικοπούλου; Η όλη διαδικασία κράτησε μόλις 35 λεπτά, δηλαδή χρόνος αρκετός για να διαμορφώσει ο δικαστής γνώμη για το περιεχόμενο του εγγράφου των 112 σελίδων και φυσικά ήταν αρκετός για τον δικαστή ο χρόνος των 10 λεπτών που δόθηκε στα τρία στελέχη της ΦΩΝΗΣ για να απαντήσουν στα όσα αναφέρονται στις 112 σελίδες του….».
iii) «Απόλυτη δικαίωση από τη δικαιοσύνη για τη Χαρά Νικοπούλου» (17.12.2019)
«Ο Αρχιμανδρίτης…., όπως άλλωστε έχει αποφανθεί, αμετάκλητα και η ελληνική δικαιοσύνη, δεν είναι παιδόφιλος ούτε παιδεραστής ούτε έχει ασκηθεί η οποιαδήποτε ποινική δίωξη εναντίον του… δεν σύχναζε στην Κομοτηνή, έχει δε επισκεφθεί το πνευματικό κέντρο της Χαράς Νικοπούλου μία μόνον φορά στα εγκαίνια αυτού».