14 July 2016

Όλοι μαζί τα φάγαμε

του Γιώργου Τσουκαλαδάκη, Facebook, 14/7/2016


Χτες το απόγευμα στην παραλία βρίσκω ένα φίλο μου 38 ετών που δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα και εκτιμώ πολύ αλλά έχουμε χαθεί τα τελευταία χρόνια. Φυσικά η συζήτηση πάει στα πολιτικά και στο πόσο χάλια έχουνε πάει τα πράγματα οικονομικά τελευταία. 
Τον ρωτάω τι ψήφισε. Μου λέει σύριζα μια φορά, ΟΧΙ στο δημοψήφισμα και στην τελευταία δεν πήγε να ψηφίσει. Το είπε με ντροπή να πω την αλήθεια, που ξεγελάστηκε. Οι γονείς σου του λέω; Α οι γονείς μου τρεις φορές Σύριζα και ΟΧΙ στο δημοψήφισμα. Γιατί του λέω; Α γιατί ως συνταξιούχοι πιστεύανε στην 13 σύνταξη μου απαντάει ε έχουμε και τρία σπίτια...
Τι δουλειά έκανε η μητέρα σου και πότε βγήκε στη σύνταξη; Μου απαντάει στην Εθνική τράπεζα και με δύο ανήλικα τέκνα βγήκε με 20ετία με 1200 ευρώ περίπου σύνταξη στα 42 της! Σήμερα είναι πόσο του λέω; 69 μου λέει. Του εξηγώ πως πήρε και δύο τρία χρόνια άδειες εγκυμοσύνης άρα δούλεψε το πολύ για 17 χρόνια.
Σήμερα τι σύνταξη παίρνει τον ρωτάω; 1100 ευρώ μου απαντάει. Του λέω δηλαδή παίρνει ως τώρα 27 χρόνια σύνταξη τα 22 χρόνια επί 14 = 316.800 ευρώ, τα τελευταία 5 χρόνια επί 12= 66.000 ευρώ και -καλά να είναι να ζήσει άλλα 11 χρόνια- επί 12 = 145.200 ευρώ άρα συνολικά θα πάρει μόνο για σύνταξη από το κράτος 527.400 ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε το εφάπαξ φυσικά! Παίζει ποτέ να έχει δώσει ως εισφορές αυτά τα λεφτά; Όχι φυσικά μου λέει. 
Ε κατάλαβες τώρα γιατί η δική μας και άλλες τρεις γενιές ή δεν θα πάρουν καθόλου σύνταξη ή θα παίρνουν με 40 χρόνια δουλειάς 650 ευρώ; Για να τους πληρώνουμε φίλε μου, από μας τα πήρανε προκαταβολικά! Και αν βάλουμε και τα φάρμακα που θα λαμβάνει διά βίου και μια δυο εγχειρήσεις που θα χρειαστεί πιθανότατα να κάνει (τη νοσοκομειακή της και τη φαρμακευτική της δαπάνη), το ποσό μπορεί να ξεπεράσει τις 800.000 ευρώ μόνο για έναν άνθρωπο. 
Κούνησε το κεφάλι και συμφώνησε. Κατάλαβε πως όλοι μαζί τα φάγαμε. Κάτι που αδυνατούν πολλοί ακόμη και σήμερα να το καταλάβουν και οφείλουμε με παραδείγματα να τους το εξηγούμε. Ήρεμα και με λογικά επιχειρήματα. 
Τον ρώτησα αν θα ξαναψηφίσουν Αλέξη. Μου είπε όχι με τίποτα πλέον τον θεωρούν τον μεγαλύτερο ψεύτη όλων των εποχών. 
Κυριάκο θα ψηφίσουν του λέω; Δύσκολο μου λέει ρε Γιώργο, Πασόκοι ήταν πάντα και έχουν στο μυαλό τους το: ''Ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει δεξιά''. Κατάλαβα του λέω κουνώντας το κεφάλι μου συγκαταβατικά, ενώ είπα: ''αυτά μας φάγανε και μας τρώνε''. 
Εσύ; Εγώ δεν ξέρω αν θέλω να πάω να ψηφίσω μου λέει. Για Κυριάκο το συζητάς; Ναι μου λέει αν κάνει ανανέωση και δεσμευτεί για μείωση φόρων. Χαμογέλασα και του είπα πως το ίδιο ελπίζω. 

Κάπου εκεί αποφασίσαμε να ξαναβουτήξουμε.